PDA

Vis full versjon : Volvo 240 med sveist sperre, skal på EUkontoll?



Robinson199
15/03/12, 17:11
Hei har en 240 med sveist sperre den må på eu kontroll, spørsmålet er mister jeg skiltenen/ kjøreforbud det blir vel en 3 er feil?
Skal se hva som må gjøres for å eugodkjenne an

takk for svar

Tinnion
15/03/12, 19:12
Kan ikke tro at du skal få kjøreforbud av den grunn.
Det gikk bra med min forrige og en kamerat av meg fikk ikke kjøreforbud, men det kommer vel litt ann på stedet du tar kontrollen på.
Du får si det er en sleten diff :-P

Dan Bay-Johansen
15/03/12, 20:51
Du får satse på vått føre ;)

Dimmern
15/03/12, 20:58
om verkstedet heter bjarne møkk og mekk f,eks, ring først å spør :D gjorde det når jeg skulle godkjenne min med sveisa, null problem. fikk hvertfall ikke mangel på forskjellig bremsekraft bak ;)

Lars Verde
19/03/12, 21:05
Tror egentlig at det er en 2er feil, men som sagt over her så kommer det vel an på hvor du drar hen eller hvor mye du er villig til å betale :)

Sunnfjord
21/03/12, 19:37
Sjekk http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-20090513-0591.html
Ser ikkje ut som at det er kontrollpunkt. Det er ikkje noko som har med tryggleik å gjere i form av bere-evne, styring eller bremser.

Dan Bay-Johansen
21/03/12, 21:09
Er du helt sikker på at det ikke har noe med styring å gjøre ?

Hørt om understyring/overstyring ? Begge deler kan forekomme når man kjører med 100% sperre...

Er ikke noen regelrytter selv, har heller ikke noe i mot at folk kjører med sveist sperre. MEN at det er lovlig, eller la oss heller si at det ikke er ulovlig...det har jeg liten tro på. Og OM det blir oppdaget på et seriøst verksted så tviler jeg også sterkt på at det ikke blir oppført som mangel. Selvfølgelig finnes det nok mange som ser igjennom fingrene på det, men sånn i bunn å grunn så kan jeg ikke fatte annet enn at det er en mangel.

-Shark-
21/03/12, 21:24
Eget punkt på eu kontroll er ''forvisning trafikkstasjon'' , er verkstedet ''kjipe'' setter de denne feilen.

Wrasko
25/03/12, 08:51
Jeg har hatt flere biler på eu-kontroll der jeg har kommet med f.eks sveiset sperre, eller andre større mangler som jeg vet om..

Da blir jeg alltid bare enig med verkstedet om at de skal skrive opp alle feil de finner, men jeg MÅ kunne kjøre bilen hjem, dvs holde seg unna 3'er feil.

Er ihvertfall 2 verksteder jeg har vært på som jeg har avtalt dette med :). Hjelper selvsagt å være stamkunde å ha godkjent ett 20-30 talls biler på det stedet :p