Vis full versjon : Er det muligt å justere gjennomsnitteligt forbruk i kjørecomputeren? (viser for lite)
Hei, er det muligt å justere gjennomsnitteligt forbruk i kjørecomputeren? Er vel ikkje so uvanligt at den viser for lite! Min viser ca 0.48l/mil når forbruket mitt er på ca 0,55l/mil
Eg har ein 03 S60, men er vel lik på dei fleste av Volvo sine biler.
Edit: Eg meiner at eg hadde ein gammel tråd om dette, men den finnes antagligt lenger. Fekk ikkje noko klart svar der.
Ja, meiner dette skal kunne justérast via VIDA.
Ok. VIDA er vel diagnosegreiene til Volvo?
Ok. VIDA er vel diagnosegreiene til Volvo?
Stemmer.
Ok, da rekner eg med at det stemmer. Koster vel litt å sjekke dette hos Volvo, so det trur eg ikkje at eg kjeme til å gjera.
Men det finnes vel utstyr for å gjera dette heima?
Gaupe: tenker du på å kompensere for faktisk forbruk? altså legge til feks 0,2 mer enn det som bilen gjør selv?
Gaupe: tenker du på å kompensere for faktisk forbruk? altså legge til feks 0,2 mer enn det som bilen gjør selv?
Ja, var vel snakk om ein faktor der.
Jeg tror at min V70 D5 også er litt vel optimistisk, har satt i chip som står i ECO-mode og den viser gj snit på vei hjem fra fjellet 0.44L/mil... Må få målt den manuelt en gang!
Lurer på om jeg har vært borti det i VIDA ja. mener å huske at jeg fant den justeringen under programmering av DIM.
todleif: kom til Oslo så skal jeg fikse for deg ;)
Jeg tror at min V70 D5 også er litt vel optimistisk, har satt i chip som står i ECO-mode og den viser gj snit på vei hjem fra fjellet 0.44L/mil... Må få målt den manuelt en gang!
Vet ikke om du skal utelukke at det er riktig.
jeg har ved flere anledninger resat min måler og på langkjøring ligger den på 0,42-0,49. min har også en "eco" justering :p
Halvliter på mila....sukk....skulle hatt diesel bil :p
Lurer på om jeg har vært borti det i VIDA ja. mener å huske at jeg fant den justeringen under programmering av DIM.
todleif: kom til Oslo så skal jeg fikse for deg ;)
Hehe, kanskje eg tar deg på ordet! ;)
Det er ikkje so nøye, men kanskje eg tar kontakt viss eg skal eit eller annet og skal innom Oslo.
Halvliter på mila....sukk....skulle hatt diesel bil :p
Hehe, eg har og ein bensinbil. Det lågaste forbruket eg har målt på den er 1.15l/mil
Hehe, eg har og ein bensinbil. Det lågaste forbruket eg har målt på den er 1.15l/mil
har den så høgt under vanlig kjøring bytt lamda i front og lmm.
har den så høgt under vanlig kjøring bytt lamda i front og lmm.
Er forholdsvis lågt forbruk for den type bil, so det er ingenting galt med motoren. Er ikkje Volvo og det er ein veteranbil.
beklager, antok at det var en volvo :p
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.