PDA

Vis full versjon : M47 girkasse på FK ?



larsa
14/03/12, 15:34
Hei, har havarert min m90 girkasse og lurer på om jeg kan montere m47 uten å bytte svinghjul og clutch???? er dobbelmasse svinghjul på fk'n nå. har enkeltmasse liggende men hvor mye jobb er det å sette på det? :)

ArneR
14/03/12, 16:06
Du får ikke plass til dobbelmassehjulet i clutchhuset til M47'en nei. Så du må nok bytte svinghjul, trykkplate og lamell da.

larsa
14/03/12, 16:20
Du får ikke plass til dobbelmassehjulet i clutchhuset til M47'en nei. Så du må nok bytte svinghjul, trykkplate og lamell da.


hvilken svinghjulsensor må jeg bruke da? :P

ArneR
14/03/12, 16:42
Samme svinghjulssensoren. Det er like tellehull i enkelmasseshjulet du har som på dobbelmassen ja? 58hull, også kalt 60-2?

ArneR
14/03/12, 16:46
Og får å svare på det andre spørsmålet ditt, det er enkelt å bytte svinghjul osv. Du setter bare motoren i øvre dødpunkt, eller på tenningsmerkene sine altså. Så demonterer du det gamle svinghjulet og monterer det nye med oppholdene i tellehullene mot starteråpningen. Husk å stram boltene med riktig moment, står bl.a. i Haynesboka. Så monterer du lamell og trykkplate (husk riktig moment der også) som passer, og monterer girboksen og kjører avsted. :)

larsa
14/03/12, 17:05
Og får å svare på det andre spørsmålet ditt, det er enkelt å bytte svinghjul osv. Du setter bare motoren i øvre dødpunkt, eller på tenningsmerkene sine altså. Så demonterer du det gamle svinghjulet og monterer det nye med oppholdene i tellehullene mot starteråpningen. Husk å stram boltene med riktig moment, står bl.a. i Haynesboka. Så monterer du lamell og trykkplate (husk riktig moment der også) som passer, og monterer girboksen og kjører avsted. :)

okei, begynte å skru nå så får se om det blir greit ikveld ;)