PDA

Vis full versjon : Wahl: 94' Volvo 850 bakhjulstrekk - Motor kjøpt



Wahl
13/03/12, 21:04
Hei, kjøpte med et 855 karosseri for en stund siden, å tengte å skrive litt om oppbygginga av den her.
Er i utgangspungtet en 855 fra 94, denne har fått V70 dører og bakluke, men har ingen front enda. Har ribbet den helt innvendig, holder på å bygge dasjbord fra V70 med sikkringsholder til det viktigste og brytere.

Har tengt å ha ledninger osv til kun det jeg trenger, så det som det vill gå strøm ut fra sikkringsboks er:
-Viskere
-Bakre parklys
-Fremre parklys
-Nødblinklys
-Bremselys
-Bensinpumpe
-Evt motorstyringsnett

Skal også ha kun saj og to stoler. Bensintank og pumpe, samt et brannslokkingsapparat, ellers skal det ikke være noe mer inne i bilen.
Den blir også bakhjulsdreven, har fått tak i V70 AWD aksling, så få se hvor lenge den holder, den varer vell så lenge den varer.

Motoren er en B5254T, denne har jeg følgende planer for:

-Nye rådelager
-Nye veivlager
-Sterkere toppakning
-Muligens H-råder
-M90 hvitblokkboks
-Chip
-Grønne dyser (V70R)
-Større turbo en 13G
-Nye rør og slanger til luft
-Få plassert den i riktig retning med tanke på hvilke hjul som ska drives


MVH
Wahl !

Marius Skau
13/03/12, 21:08
VIss dette blir av må du ta MASSE bilder, er i planleggingsfasen om no lignende i fremtiden :)

Revell
13/03/12, 21:15
LS7 V8 med twin turbo høres ut som en flott motor;) med en TH400kasse og Ford 9bolt bakaksel så er du der;)

Wahl
13/03/12, 21:26
Viss dette blir av må du ta MASSE bilder, er i planleggingsfasen om no lignende i fremtiden :)
Skal ta masse bilder :) Planlegger mens jeg bygger, hehe, neste skritt nå er å få på bakenden fra V70 på den :) Samt å få lys osv til å fungere :) Bilder kommer :)



LS7 V8 med twin turbo høres ut som en flott motor;) med en TH400kasse og Ford 9bolt bakaksel så er du der;)

Oh, det hadde vert gromt, men må sikkert bytte ut bakenden med en slik motor, hehe. Har ikke kommet så langt med prosjektet enda, så motordelen står ganske åpen enda.

Christian
13/03/12, 21:28
Bølle! 850 er skapt for rwd.. Har du tenkt noe på hvilken forstilling du skal bruke? Og hva er budsjettet ditt?

THolandsli
13/03/12, 21:35
Høres ut som et tøft prosjekt. Var faktisk inne på en lignende tanke, men med utgangspunkt i S70. Chevrolet LS2 burde være en passende motor som det går an å få tak i til en rimelig penge.

Revell
13/03/12, 21:39
faktisk så er LS2 motorene dyrere;) LS4 og LS6 er billigere. Men en Corvette LS1 motor også er kult:)
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32299070

Wahl
13/03/12, 21:40
Bølle! 850 er skapt for rwd.. Har du tenkt noe på hvilken forstilling du skal bruke? Og hva er budsjettet ditt?

Nettopp, derfor måt det gjøres noe med :) Den orginale tengte jeg, med nye sterkere foringer både i for å bakstilling.
Budjsette mitt er alle pengene jeg har ijenn etter å betalt lån og forsikkring :D hehe




Høres ut som et tøft prosjekt. Var faktisk inne på en lignende tanke, men med utgangspunkt i S70. Chevrolet LS2 burde være en passende motor som det går an å få tak i til en rimelig penge.

Ja, tror ikke det er så vanskelig å bruke V70 bakenden på den, hva ligger de va i pris da?

Revell
13/03/12, 21:41
Nettopp, derfor måt det gjøres noe med :) Den orginale tengte jeg, med nye sterkere foringer både i for å bakstilling.
Budjsette mitt er alle pengene jeg har ijenn etter å betalt lån og forsikkring :D hehe





Ja, tror ikke det er så vanskelig å bruke V70 bakenden på den, hva ligger de va i pris da?må nok regne med 30-50.000kr for en komplett motor med kasse brukt

Christian
13/03/12, 21:42
Den orginale forstillinga funker nok ganske greit, ville sett på mulighetene for å sveise inn en travers fra 740 f.eks, også hadde jeg nok gått for rødblokk i starten. Mye enklere å ha med å gjøre = større sjangse for at det blir noe av prosjektet.

Wahl
13/03/12, 21:45
må nok regne med 30-50.000kr for en komplett motor med kasse brukt
Ja, blir jo fort penger samme hva man skal ha nede i motorrommet :) me hvordan er en slik motor å koble opp ?


Den orginale forstillinga funker nok ganske greit, ville sett på mulighetene for å sveise inn en travers fra 740 f.eks, også hadde jeg nok gått for rødblokk i starten. Mye enklere å ha med å gjøre = større sjangse for at det blir noe av prosjektet.'
JA, det er sant, kan heller endre motor senere, er ganske åpen for motorforslag siden jeg ikke har rokket å tengt så mye på det enda.

Christian
13/03/12, 21:48
Ville brukt orginal for og bakstilling, og modifisert inn en travers fra bil med rødblokk, og flytta motoren så langt tilbake som er praktisk gjennomførbart. Krever svært lite ombygging av karosseri, kun en girkassetunell.

Revell
13/03/12, 21:48
å koble er de steinalder;) blir som en rødblokk;) Tenningshjerner og ledninger:) Er faktisk overraskende enkelt;) men igjen så kommer det ann på om du skal ha forgasser eller innsprut da;) Kan sikkert ordne litt mer info og skaffe noen gode priser på motorer:)

A.B Boss
13/03/12, 23:41
LS7 V8 med twin turbo høres ut som en flott motor;) med en TH400kasse og Ford 9bolt bakaksel så er du der;)

trenger ikke turbo på ls7 :p

Wahl
14/03/12, 00:11
Ville brukt orginal for og bakstilling, og modifisert inn en travers fra bil med rødblokk, og flytta motoren så langt tilbake som er praktisk gjennomførbart. Krever svært lite ombygging av karosseri, kun en girkassetunell.
Ja, er det som er planen, V70 bak og 850 forran, så lar jeg bare hullene til akslingene forran være. Må i alefall modifisere traversen eller lage en ny for å få motoren riktig veg, tror ikke dette blir noe problem :) Har tengt å kappe ut hele vegen bak til bakstillinga for mellomaksel sin del og girboks, skal få en blikkenslager til å brette ny å pungte den fast, var planen i allefall :p



å koble er de steinalder;) blir som en rødblokk;) Tenningshjerner og ledninger:) Er faktisk overraskende enkelt;) men igjen så kommer det ann på om du skal ha forgasser eller innsprut da;) Kan sikkert ordne litt mer info og skaffe noen gode priser på motorer:)
Genialt! Kan finne litt priser om du vill, samt info om motoren. Har mest lyst på turbomatet bil da :)

gaupe
14/03/12, 11:56
T6?

Bakstillinga frå AWDen kjem til å halde, er jo så godt som likt det som står på multilink-bilane, det er vinkeldrev som er det svake punktet. Går ut i frå at du også skal fjerne viskosa på denne?

Christian
14/03/12, 16:20
Viskosa sitter vel framme? Blir vel greiest med helt ny mellomaksel hele veien..

gaupe
14/03/12, 16:24
Viskosa sitter vel framme? Blir vel greiest med helt ny mellomaksel hele veien..

Den står i bakstillinga, mellomakslingen står mellom viskose og vinkeldrev.

Christian
14/03/12, 16:27
Åja, trodde den satt foran jeg. Men den er det vel bare å fjerne.

Wahl
14/03/12, 17:10
T6?

Bakstillinga frå AWDen kjem til å halde, er jo så godt som likt det som står på multilink-bilane, det er vinkeldrev som er det svake punktet. Går ut i frå at du også skal fjerne viskosa på denne?
T6 hadde jo ikke hvert dumt det heller, tenker å ser masse på nett på motorer av ett eller annent slag :)
Her skal det kun gå mellomaksling rett på diffen :) ikke noe tull mellom :p

Wahl
21/03/12, 20:08
Har nå kjøpt 2.5 turbomotor fra V70 til denne, mangler egentlig bare M90 boks og mellomaksel :)

THolandsli
22/03/12, 19:32
Syns du allerede har kjøpt motor, har kanskje en motor du kan være intressert i. :)

Wahl
22/03/12, 20:44
Har kjøpt ja, men hviken motor har du ? :)

sverre2210
22/03/12, 20:49
denne må følges med på :D

THolandsli
22/03/12, 21:30
Har kjøpt ja, men hviken motor har du ? :)

Vurderer å droppe T6 planene i 960'n. Har så lite tid at jeg må prøve å gjøre litt enklere løsninger. Tenker på å få ferdig interiør og stereo, så sugetrimme motoren som står litt isteden. :P

Så er en ny B6294T fra 2003 med tilhørende H-profilråder.

Wahl
22/03/12, 21:35
Hm, skal kjøre med 5 eren først, så kan den vurderes ;)

Wahl
01/04/12, 12:55
Bilder!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/18.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/19.jpg

Naturchips
15/08/12, 22:00
Og her var det full stopp?

Wahl
16/08/12, 07:42
Skjer masse for tiden, så motoren er plukket helt i stykker, har også kasta det karosseriet jeg skulle ha, er litt på utkjikk etter en sedan etterhvert :) Vurderer å gå skole å har fått en kræsj på en annen bil, så går derfor litt treigt :(

jimhojem
10/11/12, 21:16
Skjer masse for tiden, så motoren er plukket helt i stykker, har også kasta det karosseriet jeg skulle ha, er litt på utkjikk etter en sedan etterhvert :) Vurderer å gå skole å har fått en kræsj på en annen bil, så går derfor litt treigt :(

har svensk 850 sedan karross :)

Wahl
12/11/12, 09:38
Hmm, skal vurderes ;)