PDA

Vis full versjon : nødblink og blinklys funker ikke?



Jan-Einar Jenssen
13/03/12, 13:22
hei.

plages med at nødblink og blinklys ikke fungere på min 93 940.
er kjøpt nytt rele, sikring og hendel til blinklys. dette ble byttet på volvoverksted for forrige eier av bilen. men dem fikk det ikke til å fungere.

noen som har nå tips?

Jan-Einar Jenssen
14/03/12, 01:51
ingen?

R.G
14/03/12, 06:08
spørs om det muli ikke er strøm inn på blinkrele, eller inn på hendeln.

blinklys og varselblink går på akkurat samme ledninga. er kun i hendeln den gir kontakt så både h og v side skal blinke når varselblink er på.

kan prøve å se i volvo sine leksjoner i efta hvis ikke er oppklart til da.

Jan-Einar Jenssen
14/03/12, 10:17
spørs om det muli ikke er strøm inn på blinkrele, eller inn på hendeln.

blinklys og varselblink går på akkurat samme ledninga. er kun i hendeln den gir kontakt så både h og v side skal blinke når varselblink er på.

kan prøve å se i volvo sine leksjoner i efta hvis ikke er oppklart til da.

virker slik ja. men syns nå det var rart at ikke volvoverksted fant det ut da dem hadde bilen.
jeg plukka sund alt i går, for å se etter brudd på ledninger men kunne ikke finne noe. ganske iriterende dette, da det er det eneste som gjør at bilen ikke går gjennom EU.

R.G
14/03/12, 15:46
mål i kontakta til blinklys hendeln.

-mål på den røde ledningen, den skal ha konstant strøm uavhengig tenningslås. denne ledningen går fra batteri, og igjennom sikring 11 tror jeg.

-også i kontakta på hendel, mål ledning i stikk som er merket 15 (blågrønn ledning(er flere blågrønne ledninger der, men dem er til lys). står vel 15 på hendeln. denne skal ha strøm når tenning er på. da hakk 2 på tenningslås. (sikring nr 11)

-nr 31 på hendeln, er jording. (svart ledning)



enkelt å greit, er det dødt på hendel virker ikke rele el noen ting. er det strøm å jord i følgende ledninger så må man videre i systemet,

Marius Skau
14/03/12, 16:07
Du og ledningsnett Jan?

Ta og spørr han Tor Erik :) Han e jo masterelektrikern :)

Jan-Einar Jenssen
14/03/12, 16:57
mål i kontakta til blinklys hendeln.

-mål på den røde ledningen, den skal ha konstant strøm uavhengig tenningslås. denne ledningen går fra batteri, og igjennom sikring 11 tror jeg.

-også i kontakta på hendel, mål ledning i stikk som er merket 15 (blågrønn ledning(er flere blågrønne ledninger der, men dem er til lys). står vel 15 på hendeln. denne skal ha strøm når tenning er på. da hakk 2 på tenningslås. (sikring nr 11)

-nr 31 på hendeln, er jording. (svart ledning)



enkelt å greit, er det dødt på hendel virker ikke rele el noen ting. er det strøm å jord i følgende ledninger så må man videre i systemet,

skal ta å plukke sundt på nytt igjenn og måle. alt er vertfall helt nytt, så er nå rart at det ikke fungere.

Jan-Einar Jenssen
14/03/12, 16:58
Du og ledningsnett Jan?

Ta og spørr han Tor Erik :) Han e jo masterelektrikern :)

er ikke mange ledingene der, så skal da få det til :p