PDA

Vis full versjon : Slanger til TCV o.l.



hgnubel
12/03/12, 10:04
Noen som har dimensjonen på disse i hodet? Tenkte å kjøpe et par meter silikonslange og bytte, men vil helst ha nye slanger og klemmer for hånden før jeg begynner å plukke av...

Volvos delenr er 9443861 og 9443862 ser det ut som, men de sier i beste fall noe om lengden i systemene sine, ikke noe om innvendig diameter såvidt jeg kan se.

Til V70R 2000-modell :)

gaupe
12/03/12, 10:21
5 mm innvendig diameter meinar eg. Tenkte eg skulle gjere akkurat det same på våre 2000 R, samt å bytte TCVen.

Dei fleste av desse slangane ser ut til å vere bra på vår, men eit par stk, er slik at du vert heilt svart på fingrane når du tek i dei, og det er nok til at TCVen klarar å regulere skikkeleg.

På 99 modellen, så vart TCVen flytta nærmare turbo, slik at slangane her er ganske korte, på tidlegare modellar var desse mykje lengre.

Kvar hadde du tenkt å bestille?

hgnubel
12/03/12, 10:49
Tenkte å begynne med å bare stikke innom BSR her i bergen.

Sist jeg var innom spurte jeg om de hadde silikonslanger, og det var positiv reaksjon helt til jeg fikk frem at jeg (den gang) mente modelltilpassede til kjøl/radiator og luft/intercooler... så vil tro de har endel vanlige dimensjoner.

Men de må være svarte da, jeg er ikke ung nok til å ha blå eller annet fancy ;)

gaupe
12/03/12, 10:58
Du må ha armerte slangar, om det er mjuke slangar, så blir dette berre trøbbel. I ein mjuk slange vil ein trykkpeak utvide slangen, i staden for å nå fram dit den skal.

Robert H.
12/03/12, 13:19
Lurer på om ikke Mekonomen i Åsane har silikonslanger på rull..

Gubbe57
28/05/14, 21:00
Hva ble løsningen?
Skal bytte selv,hvor kjøpe rimelig?

hgnubel
30/05/14, 15:18
Tror det var Mekonomen jeg handlet hos, helt greit fornøyd. Merker ingen forskjell :) Mine gamle var morkne og gikk i stykker ved demontering, men om det har vært lekkasje har det ikke vært noe dramatisk.

mrstfu
01/06/14, 11:21
Tror det var Mekonomen jeg handlet hos, helt greit fornøyd. Merker ingen forskjell :) Mine gamle var morkne og gikk i stykker ved demontering, men om det har vært lekkasje har det ikke vært noe dramatisk.

Fikk du tak i svarte, armerte slanger? Tenker å gjøre samme sol en del av steg 0, før noen form for effektøkning.

hgnubel
01/06/14, 12:42
Ikke armerte, men virket solide nok uten armering. Var plent umulig å finne armerte som ikke var blå :(

http://i1012.photobucket.com/albums/af241/es89432/20140601_133125_zpsxzvitpfm.jpg

Edit: Dobbeltsjekket nå, og de er helt uten merking.

Svirre
01/06/14, 23:43
Jeg har putta på biltema sine "spylerveskeslanger". De er veldig like de som TS har avbildet over her :) Ikke noen problemer her heller. Har gått over slangene etter et par mnd. drift, og kan ikke se tegn til svelling etc.