PDA

Vis full versjon : Interiørlyd Volvo V70 -07



Christer91
12/03/12, 00:42
Begynner og bli riktig lei av en lyd i høre bakdør på min V70 . Vis jeg presser inn alu listen en tur og klemmer inn dør håndtaket holder lyden seg borte helt til jeg kjører i en ny hump , eller skrur opp volumet på anlegget. høres ut som en skrue som ligger og skurrer. dette er sykt irriterende. er det noen som har vært opp med dette og fikset det?
Det sies jo at det er enkelt og demontere dørtrekk på V70 :)
så la meg kjenne deres hjelp nå Volvo boys! ;)

crazyclomp
12/03/12, 05:18
Det er fort gjort å ta av dørtrekket på en V70.
Trykk inn midten av klipsene som sitter langs kanten hele veien rundt. Ikke oppe selfølgelig.
Så vipper du av dekselet over håndtaket du drar i for å lukke døren, der er det to skruer.
Etter dette er gjort er det bare å vippe ut nederste del av panelet og løfte det oppover.

Så er det bare å koble av wire til håndtaket og ledning til vindusknappen og dørlås og vips, så er det ute ;)

FroBe
12/03/12, 10:17
Dørtrekkene er en ting, men det er vel litt leamik som sitter inni dørene og kan lage lyd også?

Selv har jeg et eller annet som periodisk skrangler (større enn skrue...) i førerdøren hvis jeg spiller høyt, men har ikke satt av tid til å lete etter det ennå.
Noen som har egne erfaringer?

(Et lite tips: Bytter man høytalere bør man passe på at ikke rester av popnaglene detter inn i døren, dette kan lage lyd. Skruer bør kunne fiskes opp med en liten magnet limt på tuppen av en ståltråd.)

crazyclomp
12/03/12, 10:19
Om det rister når du spiller høyt, kan det være den plastplaten som ligger i døren ca der som låsekasse osv sitter. Bak dørpanelet selvfølgelig.