PDA

Vis full versjon : ettermontere åpne/låseknapp i sentralås



Noddiii
10/04/10, 15:40
heluu, skal bytte til 960 dører neste helg(om det er ferdig lakkert) og da flytter jeg jo om låser etc. det jeg lurte på var hvor vanskelig er det og ettermontere sånn åpne/lås knapp fra nøkkelknippe evt hvor får jeg tak i det?:)

takker for hjelpa

Mysemannen
10/04/10, 16:08
Hvis det er likt som på min 960 90' har du låsemotorer i alle dører utenom førerdøren, det kan du sjekke ved å prøve å åpne med nøkkel på passasjersiden, hvis ikke sentrallåsen slår inn da, er dette tilfelle, og du trenger å montere motor i førerdør.

Handla et sett på bilradiospesialisten for godt 1500,- da med låsemotor som skulle i førerdøren. Dette av typen Enforcer, finnes sikkert på Ebay.

Ellers er det volvo original som sikkert koster en ballestein.

Ang. montering er dette en kurant jobb med litt tidligere erfaring, følger med bruksanvisning.

Magnus Hagtvedt
10/04/10, 17:51
Hvis selve låsekassa med utstyr er likt som på 940, så koster motor med vekslekontakt til reléstyringen rett over 100kr.

Edit: Sjekket opp i VADIS på delenummeret til den motoren jeg kjøpte til min 1992 mod 940, og den passet også på 1996 mod 960

Delenr 9126456

Noddiii
11/04/10, 11:57
er det da alt jeg evt trenger til og ettermontere med knapp og mottaker etc?

780V8
12/04/10, 08:47
er det da alt jeg evt trenger til og ettermontere med knapp og mottaker etc?

Fjernstyrt sentrallås du tenker på?

Isåfall er nok ikke det med i prisen som ble oppgitt til ca. 100kr.
Det du får i satsen som ble referert til over er en motor som låser opp/igjen førerdøren, da det som regel ikke sitter noe motor der originalt, siden den døren normalt blir betjent med nøkkelen.

Skal du ha fjernstyrt trenger du også en sender og mottaker, men det tror jeg du heller burde kjøpe uoriginalt..