PDA

Vis full versjon : Ingersoll-Rand 2135TiMAX Muttertrekker.



AndreLuddvik
11/03/12, 18:53
Heisann!

Noen som har erfaring med denne: Ingersoll-Rand 2135TiMax ?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/761.jpg

Utifra papirene får du mye moment igjen for luften, kontra en biltema eller lignende.

Vurderer å kjøpe en slik en, skal innom tess imorgen og høre hvilket alternativ de har til denne, og til hvilken pris.
Ser at Torshov bilrekvisita har en som heter Sumake, som også skal gi et voldsomt moment. Men skeptisk til "kopi" merker. Noen som kjenner til denne? Prøvde å google den, men fant ikke noen erfaringer i farten.

2135'en kommer på ca 2200 inkl mva fra statene, så vurderer den sterkt. Billigste jeg har funnet den til i norge er 2700 + mva.
Litt risky hvis den ikke fungerer når den kommer til norge, men sjangsen for det er forhåpentligvis veldig liten.

Erfaringer tas imot med takk.

Jan turbo
12/03/12, 19:50
IR har vel alltid vært en av de bedre muttertrekkere på markedet ja. Har solgt disse i fra engros firma som jeg jobber for i en del år.
Er veldig lite tull med disse produktene.

THolandsli
12/03/12, 20:36
Jeg har en sånn og er knallfornøyd. Tror nok du kan føle deg trygg på at den fungerer når du får den. Skulle noe gå i stykker på den så er det ikke noe problem å skaffe reservedeler.

Christian
12/03/12, 20:40
Skal du bruke den i næring eller bare hobby? Hvis du skal bruke den i næring kan jeg forstå valget, men som ren hobbytrekker er det vel litt overkill? Har selv Biltema muttertrekker og den har ikke svikta meg enda.

AndreLuddvik
12/03/12, 22:26
Hobby bruk er det, men ingenting er så irriterende som når muttertrekkeren bare står å slår og slår, men bolten rikker seg ikke.

Har hatt en biltema før, greit nok, men bruke sinnsykt mye luft kontra momentet som kommer ut. Håper at denne gir litt mer igjen for luften jeg putter inn.

Tanken er å kjøre den på to sammenkoblede 3hk 50liter kompressorer. Har ikke tilgang på 3fase, så da må jeg heller bruke 2 stk litt mindre og koble sammen, slik at jeg har to trykktanker på samme slange. Håper at det skal gi nok luft i de nødvendige øyeblikkene.

Tholandsli: Tenkte å kjøpe en sånn slangetrommel med selvopptrekk i 3/8 størrelse, tror du er tykt nok? Ser det er det som er anbefalt på nettsiden dems som et minimum. Men en slangetrommel med tykkere slange velter hele lønnskontoen på hode.

Takker for tilbakemeldingene. Var innom tess idag, og med rabatter ble prisen fremdeles en lapp høyere, enn å kjøpe den fra statene selv. Så det blir nok import, så får vi bare krysse fingrene for at det er en skikkelig selger. Ser no lovende ut på feedbacken på Ebay. 100%

THolandsli
12/03/12, 22:52
3/8 slange kan nok være litt knapt. Kommer litt an på lengden på slangen og.

volvo242
12/03/12, 22:57
Ingersol Rand lager muttertrekkere for blant annet Wurth så det er good shit! har et par luftverktøy fra IR som har vært jorda rundt og igjenom 2 verdenskriger å funker fint enda :P

Jeg bruker aldri mindre en 1/2 slanger og den store typen koblinger til muttertrekker!

AndreLuddvik
13/03/12, 07:00
okei. vet du om noen normalt prisede slange trommler med selvopptrekk i 1//2"?

den trommelen jeg så på var vel 15m.

gaupe
13/03/12, 08:55
3/8 slange kan nok være litt knapt. Kommer litt an på lengden på slangen og.

Og kvaliteten/armeringa på slangen har vel også betydning her, eller så blir muttertrekkeren makteslaus.

Om det er Ingersoll Rand som produserar Würth sine, så er dei også fine å jobbe med :)

Hadde eigentleg plangt å kjøpe Würth sin sjølv, etter å forbanna meg om noko billig skit frå Jula.

AndreLuddvik
13/03/12, 09:18
Og kvaliteten/armeringa på slangen har vel også betydning her, eller så blir muttertrekkeren makteslaus.

Hva tenker du på med armeringen, altså hvor mye motstand innvendig i slangen gir luften på så vei til muttertrekkeren?

Eller missforstod jeg deg da?

THolandsli
13/03/12, 09:38
Dersom slangen utvider seg ved belastning oppnås ikke fullt trykk fram til forbruker.

gaupe
13/03/12, 09:38
Hva tenker du på med armeringen, altså hvor mye motstand innvendig i slangen gir luften på så vei til muttertrekkeren?

Eller missforstod jeg deg da?

At ikkje slangen utvidar seg ved trykkpulsar. Du merkar det om du brukar ein gummislange utan armering, då får du knapt noko kraft på muttertrekkaren.

AndreLuddvik
13/03/12, 09:44
Noen måte jeg lett kan se om den er grei kvalitet, før jeg kjøper?

Børge Vikebø
13/03/12, 20:00
ja, kom ut her og test. brodern har en :) du bor jo så kort unna :P
da kan du få kjent på hvordan den ligger i hånda.

gull pilen
13/03/12, 20:54
Og kvaliteten/armeringa på slangen har vel også betydning her, eller så blir muttertrekkeren makteslaus.

Om det er Ingersoll Rand som produserar Würth sine, så er dei også fine å jobbe med :)

Hadde eigentleg plangt å kjøpe Würth sin sjølv, etter å forbanna meg om noko billig skit frå Jula.

har både wurth og ir trekkere på jobben og de nye wurth trekkerene er dårligere en godt brukte ir trekkere.....

Jonas Soldal
13/03/12, 21:31
IR trekkere er etter mitt syn som anleggsmaskinreparatør de aller beste trekkerne i 3/8" og 1/2" uten tvil.
Har prøvd mange andre billige merker som "skal være like bra", men bruker heller min gamle gode IR trekker :P

AndreLuddvik
13/03/12, 21:56
ja, kom ut her og test. brodern har en :) du bor jo så kort unna :P
da kan du få kjent på hvordan den ligger i hånda.



Hehe..Mente du slange eller drill nå? :-P

Får se litt, Går jo ann å ha en 1/2" slange kveilet opp på veggen, til de "harde" oppgavene, og bruke 3/8 snellen til dekk skift og mindre fast rusta volvo deler. Eller er det slik at trekkeren tar skade av bruk med for lite luft? Vil jo ikke tro det, men noen ganger tar man feil.

Høres hvertfall ut som at dette er et godt kjøp, og at jeg mest sannsynlig har den livet ut. Noe som er meningen. Og at reserve deler skaffes av den lokale tess butikken, er jo heller ikke noe minus. =)

Er med i en budrunde på en trekker nå, så får vi se hvor høyt den går. Hvis ikke får jeg gå for den til fast pris. :o

Børge Vikebø
14/03/12, 10:10
Hehe, min bror har en trekker fra de, usikker på om typebetegnelsen er helt lik. Men det er sikkert mulig å fått kjent litt på følelsen av den før du skal svi av noen lapper. Det jeg vet om hans er at den er kraftig men lett :)

AndreLuddvik
14/03/12, 10:30
Hehe, min bror har en trekker fra de, usikker på om typebetegnelsen er helt lik. Men det er sikkert mulig å fått kjent litt på følelsen av den før du skal svi av noen lapper. Det jeg vet om hans er at den er kraftig men lett :)

Har vært å kjent på den på den lokale tess butikken. Veier jo under 2 kg, noe som jeg syns er ganske bra for en så kraftig sak. =)

Men takker for tilbudet! Er et par dager igjen av auksjonen, Så får vi no se om prisen blir bedre enn kalkulert! =)

iPaal
11/04/12, 22:34
Jeg har en sånn og er kjempe fornøyd. Jeg ga 1500 kr ink moms for min på Tess :-) spesial pris :-)

Jeg har en KGK kompressor med 50 liters tank. Mer en nok futt til å drive den muttertrekkeren.

Jeg har kjøpt KGK slangeoppruller med 3/8 slange. Holder det.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=22060176&sort=5&keyword=Kgk

En ting mange gjør feil er å koble muttertrekkeren osv på den regulatoren som sitter på "små" kompressorene. Det blir aldri bra resultat når de oftest er små. Mister veldig mye av luftgjennomstrømningen der. Fri oppgitt luftmengde på kompressorer er ikke gjennom regulatoren. Skru ut pluggen på tanken og kjør trykket direkte derifra. Da blir det fart i sakene. IR sine muttertrekkere tåler fint 10 bar selv om di er oppgitt til 6,2 bar. Bare husk og smøre den innimellom.

AndreLuddvik
12/04/12, 08:04
Hmmm!

Da har du jo fått den til godt under innkjøpspris, så fram at det er samme modell betegnelse.

Har ikke fått brukt Trekkeren så mye ennå. Men blir vel noen dekk skift etterhvert!

iPaal
12/04/12, 15:33
Nei, jeg fikk den til innkjøpspris. Ikke under. Det er akkurat den samme trekkeren :-)

AndreLuddvik
12/04/12, 17:21
Nei, jeg fikk den til innkjøpspris. Ikke under. Det er akkurat den samme trekkeren :-)

Åja, gått opp da, fikk beskjed om at innkjøpspris var 1800kr + mva.


Jaja, du fikk deg en billig trekker da! Betalte det samme på auksjonen jeg vant.

-Shark-
12/04/12, 17:48
Har en slik selv, i næringsbruk. Daglig brukt i 4 år, men nå har den begynt å takke for seg. Det vill si at selve huset har sprukket opp. Den er blitt behandlet med Omhu, smurt ofte og ikke mistet i bakken (klart den har fått noen slag en gang iløpet av 4 år).

Skal kjøpe ny snart, men tror jeg velger MAC sine syke muttertrekker. Makan til teknologi iforhold til den jeg har. Støynivå går ned 3 hakk, momentet er på 1700nm mener jeg og den skal ha noe lavere vekt og bedre å holde i.

Volvo 1983
17/12/12, 22:38
Hei!

Jeg har en IR2135QTiMAX, og Brodern har en 2135TiMAX.

Vi er begge strålende fornøyde, min bråker ingenting, er en silent versjon!

Kjøp kjøp!

Mvh

turb00le
18/12/12, 09:31
Har en sånn i garasjen hos foreldra mine. Skal jeg kjøpe meg en å ha ett annet sted så er det ikke noen andre alternativer for å si det sånn...

arild71
21/12/12, 23:23
Har denne jeg og er meget fornøyd har ikke hadd probl med en mutter enno. http://www.ingersollrandproducts.com/eu-en/products/tools/Iqv-cordless-tools/iqv20-series-cordless-tools/w7150eu-1-2-high-torque-impactool