PDA

Vis full versjon : Nye Xenonpærer? Skifte Selv? V50 2.0D 2007 mod



friendlyfire
11/03/12, 18:22
Hei

Fikk plutselig følgende melding i instrumentpanelet:

"Fel på halvljus"

Venstre xenonlys lyser ikke lenger, antar at det er gåent (evt. andre årsaker?).

1. Er det mulig å bytte denne pæren selv (hvor omfattende er det)?
2. Bør man bytte på begge sider?
3. Er de orginale pærene verdt pengene fremfor uorginale?

Aldri skiftet xenonlys før, om noen har vært borti dette og kan gi meg noen
tips vedr. denne saken (metode, pæretype etc.) setter jeg stor pris på det!

Vil nødig ha bilen på verksted igjen til tusenvis av kroner, akkurat kommet fra
service. :-) Mange takk for innspill!

gull pilen
11/03/12, 22:03
hei
har akkurat gjort dette selv, man plukker ut hele lykten ved å dra opp en blank låsepinne på baksiden av lykten.
har vært borti en 08 og en 09 mod av disse med xenon og der var det d1s pærer i.
dette er en enkel oppgave om du har litt teknisk insikt...
det anbefalles å bytte begge i samme slengen slik at det ikke blir noe farge/lys styrke forskjell.
jeg kjøpte osram pærer et annet sted så aner ikke hva de koster hos volvo men de er sikkert dyr uansett hvor du kjøper dem..
så www.qwt.no selger d1s pærer til 300kr stk og det er billigste jeg har sett på nettet her til lands..

friendlyfire
12/03/12, 17:22
Hei!

Tror jeg går for osram jeg også. Såvidt jeg finner ut av på nettet er det d2s-pærer jeg skal ha,
(d1s fra 2008-) - men skal dobbeltsjekke med de pærene som står i.

Mange takk for nyttig innspill!


hei
har akkurat gjort dette selv, man plukker ut hele lykten ved å dra opp en blank låsepinne på baksiden av lykten.
har vært borti en 08 og en 09 mod av disse med xenon og der var det d1s pærer i.
dette er en enkel oppgave om du har litt teknisk insikt...
det anbefalles å bytte begge i samme slengen slik at det ikke blir noe farge/lys styrke forskjell.
jeg kjøpte osram pærer et annet sted så aner ikke hva de koster hos volvo men de er sikkert dyr uansett hvor du kjøper dem..
så www.qwt.no selger d1s pærer til 300kr stk og det er billigste jeg har sett på nettet her til lands..