PDA

Vis full versjon : Fjerne tomgangsregulator?



Volvoniføør
11/03/12, 16:47
Har lenge hatt problemer med ustødig tomgang nå, så i går prøvde jeg å bare ta ut kontakten i tomgangsregulatoren å bare stille inn spjeldet istedet.
Men det jeg lurer på, er det mulig å gjøre dette og samtidig unngå å få feilkoder?
Blir det riktig om jeg kobler til tomgangsregulatoren igjen og tetter både inn og utgang på den? Og fjerner tilkoblingen på innsuget og uttaket på røret som er rett før gasspjeldet?

Eller er jeg helt på jordet igjen? :p

vølvo
12/03/12, 10:37
Har ikke noe tru på at du vill få tomgangen til å bli noe god, spjeldet i tomG vill jo regulere seg hele tiden etter belastning osv.
Du kunne jo i prinsippet bare hatt et mekanisk spjeld som slapp igjenom luft som du stilte sjøl på et vist sted :rolleyes:

Volvoniføør
12/03/12, 16:06
Kjører uten tilkoblet stikker i tomgangsregulatoren nå, å tomgangen er fin og stabil den :)
Eneste jeg lurer på er om det er noen måte å kjøre slik på uten å få feilkoden?

Evolve_88
12/03/12, 18:00
Du vil få deilkode på den, også vil bilen din gå urent på tomgang når den er kald ;) og hvorfor koble den ut??

Volvoniføør
12/03/12, 20:53
Koblet den ut fordi jeg ble lei nykking, ujevn tomgang og faenskap, går mye reinere uten :p
Har prøvd å bytte stort sett ALT nå egentlig, så da blei dette løsningen gitt.
Så jeg vil altså få feilkode om jeg bare blokkerer den også altså?

Evolve_88
12/03/12, 23:34
sjekk falsk luft rundt om. innsugspaking, løse slanger osv. spray rundt med startgass rundt innsuget om du ikke allerese har prøvd. motor lampa vil ikke lyse i dashen, men vil vør en feilkode for det:p

Volvoniføør
13/03/12, 15:40
Hadde falskluft fra innsugspakningen for en liten stund siden, men pakningen har blitt skiftet og det var ingen forandring på tomgangen.
Har den diodetesteren til LH2.4, er ikke noen feilkoder.
Alle slanger er sjekket og funnet i orden.
Så inntil videre er dette løsningen ihvertfall :p