PDA

Vis full versjon : Problemer med ladetrykk, B230FT i 940..?



Go40
11/03/12, 09:15
Hei
I min 940 var det orginalt montert såkalt Turbo+ fra fabrikk.. Men syns bilen bare har gått dårligere og dårligere i det siste, så tenkte jeg skulle prøve å ta ut sikringa på styrestrømmen til dette for å se om det ble enda dårligere, men det ble det ikke. Derfor kjøpte jeg meg chip til bensinhjerne og tenningshjerne + ny wastegate klokke som er justerbar. Det ble litt mer futt i den, MEN ladetrykket kommer ikke før 4000rpm, og da går det rimelig fort opp, og det samme gjør turtallet og jeg tørr ikke dra den lengre enn 5500rpm. Har ennå ikke fjerner Turbo+ systemet, bare tatt ut sikringa, kan dette ha noe å si..? Det er en god del slanger som går hit og dit, så er ikke riktig sikker på hva jeg skal fjerne og ikke..

For etter min mening så er det nesten ikke vits i å ha turbo når den ikke lader før 4000rpm.. :D
Hvor mange rpm er det normalt at man skal virkelig kjenne at det drar ivei når man har chip og 1 bar's trykk, og hvor mange rpm før det kommer opp i 1 bar..? :D
Sysn forresten den bruker sinnsykt mye bensin, har fått den på 0,98 på langkjøring og FIN kjøring, og ellers bruker den mellom 1,4 og 1,9.. :O

Håper jeg har formulert meg sånn at det er noenlunde forståelig, og at noen har et godt tips eller svar på noe av dette. Takk! :)

skulb
11/03/12, 10:40
sjekk om du har noe form for lekasje på trykksiden. ta av slange til turbo å sjekk om slakke å skader på turbo. om du fortsatt har orginalturbo så skal du ha ladetrykk fra under 2000.

Ollimo
12/03/12, 09:36
Fjern alt som har med Turbo+ å gjøre, det trenger du ikke.. Og ladetrykk skal du ha lenge før 4000 som sagt :) En liter på mila er vel ikke sinnsykt mye, men du skal kunne få den lengre ned ;)