PDA

Vis full versjon : Sportskatalysator til 2.0t



Heffalompen
09/03/12, 21:58
Har bestilt meg ny eksos fra BSR til min 02-modell 2.0t.

Vet jeg egentlig burde klinke til med downpipe fra BSR også, men lommeboka vil noe annet akkurat nå..

Men jeg må si at jeg er keen på å få vekk den originale katalysatoren..

Er Sportkatalysatoren fra Biltema (http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Katalysator/Sportskatalysator-79805/) noe å satse på? Har gode muligheter til å sveise osv, men lurer jo på om jeg får noe utbytte av denne?

Sitter lambdasonden i katalysatoren originalt på bilen? og passer den i såfall rett over på katten fra Biltema?

Evt om det finnes andre gode alternativer fra andre produsenter som passer en slank lommebok?

iPaal
10/03/12, 22:18
Jeg hadde heller ventet til lommeboka tillater BSR downpipe. Lambdan sitter så vidt jeg vet rett nedenfor manifolden på original. På BSR sitt sitter det lenger ned. Du må forlenge kabelen om om du går over til BSR. (følger med)

Heffalompen
10/03/12, 22:55
Er det mye effekt å hente ved å kjøpe en downpipe fra BSR så lenge jeg ikke har PPC-boksen da?

Vatnehol
11/03/12, 02:39
fortere spool up tid på turbo, men alt er minimalt uten chip.
lamdaer sitter før og etter kat, ikke på selve katten, men det gjør ingenting om den blir satt på katten så lenge det er etter katten.

den fra biltema skal jo ha bedre flow som de sier selv. er jo bare å kjøpe å prøve, så får du rapportere tilbake hit.

har kjøpt en vanlig kat hos biltema, den har fungert på gamlebilen nå i tre år. ingenting å utsette på den.

Aleks_
11/03/12, 03:06
Jeg ville ha venta til lommeboka godtok en ordentlig downpipe.
Katalysatoren som sitter der nå, kontra en sportskatalysator fra Biltema vil du nok ikke merke noen forskjell på annet enn placeboeffekten.

Det som virkelig gjør forskjell er 3" downpipe med racekatalysator(eventuelt sportskatalysator).

Heffalompen
11/03/12, 22:40
Må jo si det frister å sette på et strakt rør i stedet for kat også, men vet ikke om bilen da får helt hikke?

Sitter fortsatt å vurderer å prøve meg på en sportskat fra Biltema og lage til en løsning.. Får se litt nærmere på det.

iPaal
13/03/12, 21:33
Hva med EU godkjenning?

Vatnehol
13/03/12, 21:54
når man fjerner katten så setter man på en forlenger eller en 90 grader på bakerste lamda for å fjerne feilmeldinger.
eu godkjenning kommer du deg ikke gjennom. ett triks for å få ned utslippet er å blande 10-15% prosent ren alkohol på tanken, da slipper bilen gjennom kravene, men så fort de ser der ikke er kat så får du mangel selv om bilen går gjennom utslipps kravene.