PDA

Vis full versjon : Grenrør



The Rev
10/04/10, 10:35
nokon so veit om dette grenrøret passa 740\940?
nokon som har prøvd det her inne ?

http://ksr.as/product_info.php?cPath=231_238_318&products_id=560

microplex
10/04/10, 11:52
nokon so veit om dette grenrøret passa 740\940?
nokon som har prøvd det her inne ?

http://ksr.as/product_info.php?cPath=231_238_318&products_id=560

Skal passe veldig bra det.

ChrML
10/04/10, 12:04
nokon so veit om dette grenrøret passa 740\940?
nokon som har prøvd det her inne ?

http://ksr.as/product_info.php?cPath=231_238_318&products_id=560
Men er sannsynlig at det kommer til å sprekke med tiden.

microplex
10/04/10, 12:06
Men er sannsynlig at det kommer til å sprekke med tiden.

ikke hvis han monterer støtte stag fra turbo'n til toppen.

ChrML
10/04/10, 12:47
ikke hvis han monterer støtte stag fra turbo'n til toppen.
Holder litt lengre da, men kan sprekke senere fordet. Pga rustfritt stål utvider seg mye og etter nok varmt/kaldt/varmt/kaldt...

henrik940
10/04/10, 18:05
Alle grenrør kan jo sprekke :)

ChrML
10/04/10, 18:14
Alle grenrør kan jo sprekke :)
Yes, men rustfrie "kina" grenrør sprekker mye raskere enn vanlige. Spesiellt de med såpass tynt gods og med sveiser som er litt så som så.

Christian
10/04/10, 18:15
Dette grenrøret passer vel igrunn ikke heller, må sveises litt om.
Igrunn syns jeg det finns andre bedre, og kanskje billigere løsninger.

The Rev
10/04/10, 18:36
nåken so ha eit bedre forslag ? link? :)

volvo242
10/04/10, 18:59
dette skal være et bra grenrør, konstruert av en på savarturbo forumet!

http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=175&artnr=C1-3&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

The Rev
10/04/10, 19:01
hmm, kunne tenkt meg nåke litt billigare ;) i å med at eg kun ha plana om ein 250-300hk.

henrik940
10/04/10, 19:02
dette skal være et bra grenrør, konstruert av en på savarturbo forumet!

http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=175&artnr=C1-3&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

Ser jo ålreit ut det :)

ChrML
10/04/10, 19:03
hmm, kunne tenkt meg nåke litt billigare ;) i å med at eg kun ha plana om ein 250-300hk.
Da er det igrunn best å bruke originalt 940 grenrør... De aller fleste billig grenrør har store problemer med holdbarhet, og dette er jo igrunn det billigste du får et grenrør for omtrent.

Edit: Ah, du mente Extreme grenrøret, ja. Det er dyrt, men det er også holdbart :). Eneste er at det er dårlig plass til det, butter i AC rør om du har AC og må kanskje flytte bremserøret som ligger ved dempertårnet der.

The Rev
10/04/10, 19:06
Da er det igrunn best å bruke originalt 940 grenrør... De aller fleste billig grenrør har store problemer med holdbarhet, og dette er jo igrunn det billigste du får et grenrør for omtrent.

Edit: Ah, du mente Extreme grenrøret, ja. Det er dyrt, men det er også holdbart :). Eneste er at det er dårlig plass til det, butter i AC rør om du har AC og må kanskje flytte bremserøret som ligger ved dempertårnet der.


okei. so det KSR grenrøyret e ikkje nåke å ha ? ;)

ChrML
10/04/10, 19:10
okei. so det KSR grenrøyret e ikkje nåke å ha ? ;)
Etter det jeg har hørt fra andre så sprekker disse billige rustfrie grenrøra, selv med avstiver. Det som er litt synd da er at en risikerer at biter løsner og forsvinner inn i turboen, som kan være litt kjedelig hvis turboen er dyr.

Jeg ville gått for noe bedre, ja. Ajden lager bra og holdbare grenrør til 3800 SEK hvis du ikke skal ha pulsesplit eller ekstern WG. Blir 1000 SEK dyrere hvis du skal ha det.
http://ajden.se/ajden/grenror/index.htm

Soulair
10/04/10, 20:55
Planlegger du å ha turboen bak/ned eller frem/opp? Flensen til toppen er nemlig vendt slik at turboen havner bak/ned:confused:

The Rev
10/04/10, 22:03
Planlegger du å ha turboen bak/ned eller frem/opp? Flensen til toppen er nemlig vendt slik at turboen havner bak/ned:confused:

kapp, snu og sveis :)

volvo242
10/04/10, 23:56
har prøvd det ksr grenrøret, men under ussautocrome navnet! Samme dritten.. Sprekker igjen og igjen.. Problemet er at godset er så tynt at det sprekker ved en sveis, å når du har sveisa sprekka så sprekker det rett nedom den nye sveisen!

Jeg sveisa over alle sveisene og laga 3 støtestag mellom kolektor å flens mot topp, men det sprakk alikavel! en kamerat opplevde at kolektoren delte seg i 2 så turboen med flensen ramla av røret!!

Kjøp kvalitet eller kjør orginalt! Kl racing røret er meget rimelig å det vil koste deg nesten så mye bare i deler hvis du skal bygge selv!

btw, når det står "OBS! Ingen garanti" i anonnsen så bør man ta et hint!

Jobbe88
11/04/10, 11:36
For å legge ut en tanke her.. Hva om man bandasjerer grenrøret? Når stålet er isolert med varmebandasje vil jeg tro at tiden fra røret er glovarmt til det er kaldt vil bli MYYE lengre = mindre belastning å mindre sjangs for sprekk.

Hva tror dere?

ChrML
11/04/10, 11:44
For å legge ut en tanke her.. Hva om man bandasjerer grenrøret? Når stålet er isolert med varmebandasje vil jeg tro at tiden fra røret er glovarmt til det er kaldt vil bli MYYE lengre = mindre belastning å mindre sjangs for sprekk.

Hva tror dere?
Sprekker visst erfaringsvis både med og uten bandasje (men når det sprekker med så er det mye større sjanse for at bitene forsvinner inn i røret med bandasje :p). Grenrøret blir også mye varmere med bandasje, men som du sier, så er det mindre sjanse for brå nedkjøling.

asdf
11/04/10, 17:19
Edit: Ah, du mente Extreme grenrøret, ja. Det er dyrt, men det er også holdbart :). Eneste er at det er dårlig plass til det, butter i AC rør om du har AC og må kanskje flytte bremserøret som ligger ved dempertårnet der.

Har du prøvd å bruke et slikt rør i 940 med org. motorfester? Det er langt ifra bolt-on, bremserøret er det minste problemet...

ChrML
11/04/10, 17:22
Har du prøvd å bruke et slikt rør i 940 med org. motorfester? Det er langt ifra bolt-on, bremserøret er det minste problemet...
Nope, styrte unna det av den grunnen som du sier. Er vel fare for at det slår borti dempertårn med originale motorfester og, beste løsningen er nok å montere støttestag mellom dempertårn og motor. I tillegg passer det ikke hvis en skal ha AC. Så er det vel et skruehode som må pusses ned for at det skal gå klart.

Derfor kjøpte jeg meg et Ajden grenrør istedet. Mye mer kompakt.

Tveite Performance
11/04/10, 18:41
eg kommer til å kjøre de ksr grenrøret. ikkje kjøpt der men. er 2mm gods i de. og sveisene kommer til å bli sett over av sertifisert sveiser. grunnen til att valget falt på dette er att ajden sitt blei for dysr akkuratt no. og kl sitt er faen meg ikje mykje bolt-on!!!

depress
11/04/10, 19:13
jeg selger et slikt et grenrør. kjøpt fra kl-racing. men jeg skal ha ekstern wg så derfor passer det ikke til mitt bruk.