PDA

Vis full versjon : Hvor sette dumpventil??



sverre2210
08/03/12, 21:22
Har lest endel om at folk har problem med bilen sin når de har satt inn dumpventil.
Er det noen som vet hvor dumpventilen skal plasseres får å få bilen til å fungere 100% ???
har lyst til å sette inn dump, men gidder ikke hvis jeg får problemer med bilen i etterkant..
Håper noen har en god løsning, legg gjerne ut et bilde av løsningen :)

melby
08/03/12, 21:58
om du har en orginal ft/fk så må du flytte LMM for av motoren som går ordentlig på tomgang, så dump små settes på trykksiden og dump'n må da væra FØR LMM..
sånn jeg har satt det er det sånn som dette at først turbo, intercooler, dumpventil, LMM og da innsug til slutt.
for om du bare setter en dumpventil på en turbomotor med LMM på luftfiltersiden så vil dumpventilen slippe ut luft som LMM har registrert og da vil motoren gå som en dass på tomgang

sverre2210
08/03/12, 22:53
Takker for svar, har du et bilde av hvordan det ser ut i motorrommet hos deg som du kunne lagt ut?

johnjo
08/03/12, 23:00
du kan jo også sette på resirkulerende dumpventil,funker like bra som åpen dump.

Pettern
11/03/12, 22:39
du kan jo også sette på resirkulerende dumpventil,funker like bra som åpen dump.

Helt enig i den ;) kjøp en forge resirk dump og monter den istede, når man flytter lmm til trykkgata, som da er etter turboen blir det et problem! fordi lmm skal ikke ha olje, og turboen din avgir litt oljedamp pga, veivhusåndinga di går på innsuget til turboen antar jeg! så vis du ikke er interesert i og kjøpe ny lmm så ville jeg kjøpt en resirk dump. Tilogmed biltema har en resirk dump.

Batland
11/03/12, 23:31
Har lest endel om at folk har problem med bilen sin når de har satt inn dumpventil.
Er det noen som vet hvor dumpventilen skal plasseres får å få bilen til å fungere 100% ???
har lyst til å sette inn dump, men gidder ikke hvis jeg får problemer med bilen i etterkant..
Håper noen har en god løsning, legg gjerne ut et bilde av løsningen :)
Det er fordi folk velger feil dumpventil. I stedet for å velge en kostbar av høykvalitet som fungerer korrekt så velger de seg en billig og helst helt blank kinadump og får resultat deretter.
Ventilen som du egentlig er ute etter heter Bailey Dv36.
Se her: http://www.youtube.com/watch?v=CZOPSNIo7Bo

Daniel V
12/03/12, 01:05
Prinsippet for en dumpventil er at den skal stå så nærme innsuget som mulig. Dette pga at den ikke skal ha så mye luft å snu når den slipper ut. Men hvor du bør sette den varierer fra bil til bil. Men en hovedregel er alltid på innsugssiden av intercooleren.

turb00le
12/03/12, 15:45
Jeg kjører biltema sin resirk, fungerer helt knall. Med åpent filter gir den helt passelig med lyd (nesten litt mye for en etterhvert gammal fis).
Har ingen problemer med at bilen stopper, kan lade fult, slippe gassen og trå i clutchen og den legger seg pent på tomgang.
En annen fordel er at det bare er å sette på org luftfilterboks, så høres den ikke i det hele tatt (fint på visning).

Det er dumpen på liv og død skal stå så nerme innsuget som mulig er egentlig tull på en gate/bruksbil etter mitt syn.
Kan hende det kutter noen millisekunder på dragrace eller rundekjøring, men for vanlig bruk er det ingen som merker forskjellen.

sverre2210
12/03/12, 21:42
Gidder du å legge ut et bilde av hvordan det ser ut i motorrommet hos deg eller turb00le ??

joko5
12/03/12, 23:35
har lyst å montere en dump på min orginale b230fk. hvordan gjør jeg det. har lyst på den kjente dump-lyden! http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&txtSearch=dump&List=1&SortField=ProductName&ProductID=21181 Lurt litt på hva dette er. Må jeg montere en resirk ventil siden jeg skal montere den før lmm i første omgang?

turb00le
13/03/12, 05:03
Gidder du å legge ut et bilde av hvordan det ser ut i motorrommet hos deg eller turb00le ??

Skal prøve å få tatt ett bilde etterpå...