PDA

Vis full versjon : Mekanisk/elektrisk drivstoffpumpe 2xWeber 45?



gleid
08/03/12, 09:56
Et aldri så lite spørsmål.

Er det noen som har erfaring med å bruke den orginale mekaniske drivstoffpumpa på en B20A til dobble webere? På den motoren jeg kjøpte var det nemlig montert en elektrisk pumpe. Jeg er en enkel sjel og liker minst mulig dill og dall, ergo veldig fan av mekaniske løsninger. (Noe som er mer varig også i mitt hode).

Har lest et sted at den mekaniske er fin opp til rundt 160hk? Noen som kan bekrefte avkrefte dette?

En annen ting jeg stusset på er plasering av den elektriske pumpa. Den var nemlig montert PÅ blokka, der hvor mek. pumpa vanligvis står. Bør ikke elektriske pumper være så nærme tanken som mulig?

Helt sikkert noen her på forumet som har erfaringer rundt emnet, fyr løs! :D

gleid
08/03/12, 09:58
Ja, og her er bilde av motoren. MAn kan skimte pumpa i front der.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2106.jpg

Christian
08/03/12, 10:03
Ser ut til å være en Facet Red Top pumpe, som er svært egnet til forgassertrimming. Jeg ville beholdt den pumpa, men om du vil ha mekanisk er det nok ikke noe iveien med det, ser ikke for meg den blir den første svakheten ved en trimma B20.

Plasseringa av den elektriske var noe.. orginal.. :p

Jarle Sandsdalen
08/03/12, 12:01
Ei ny orginal pumpe som ikkje er brukt/sliten, holder til maks 150hk. Behold facet pumpa men monter den så nærme tanken som er mulig.

gleid
08/03/12, 12:50
Ser ut til å være en Facet Red Top pumpe, som er svært egnet til forgassertrimming. Jeg ville beholdt den pumpa, men om du vil ha mekanisk er det nok ikke noe iveien med det, ser ikke for meg den blir den første svakheten ved en trimma B20.

Plasseringa av den elektriske var noe.. orginal.. :p

Ja, hehe. Reagerte på den plasseringa sjøl! Jeg og lurer på om det er en Facet pumpe ja, etter det jeg har klart å google. Noen gode tips til hvor det er smart å montere pumpa bak? Skal stå i en Amazon og jeg har orginale bensintanken.

Filtvedt Racing
08/03/12, 14:00
Det er garantert en Facet pumpe.
Plasering er den vel ikke veldig kresen på. Men og montere den så lavt som mulig i bagasjerommet er vel og foretrekke. Husk godt med strøm og jord.
sett den fast med 2 gummi knotter så "tikker" det ikke så mye i den heller.

Husk også trykkregulator. Denne er med fordel monteres nærme forgassere. Ikke glem max trykk. Weber ca 0,20-0,25bar og Dellorto 0.18bar.

Filtis

gleid
08/03/12, 21:08
Det er garantert en Facet pumpe.
Plasering er den vel ikke veldig kresen på. Men og montere den så lavt som mulig i bagasjerommet er vel og foretrekke. Husk godt med strøm og jord.
sett den fast med 2 gummi knotter så "tikker" det ikke så mye i den heller.

Husk også trykkregulator. Denne er med fordel monteres nærme forgassere. Ikke glem max trykk. Weber ca 0,20-0,25bar og Dellorto 0.18bar.

Filtis

Takk for tips! Spesielt det med trykket!

Jeg har sett mange montere pumpa i bagasjen, men de har hatt ettermontert tank baki der også... I og med at tanken min er orginal vil jeg slippe å føre bensinslange inn og ut av bagasjerom? Eller er det en enkel måte for det også? Hva med å sette den ved tanken på undersiden? Er det ikke plass rett under og bak seteryggen hvis du skjønner?

gleid
08/03/12, 21:13
Fant noen bilder her:

http://www.crankshaftcoalition.com/wiki/Mounting_an_electric_fuel_pump

Synes noen av de installasjonen var litt vel utsatt, men plasseringen ser ok ut. Tanker rundt detta?

Ravneng91
01/04/12, 20:42
En kammerat av meg skrudde bare pumpa på innerskjermen i motorrommet med regulatoren ved siden av, funka fett det

gleid
02/04/12, 08:35
En kammerat av meg skrudde bare pumpa på innerskjermen i motorrommet med regulatoren ved siden av, funka fett det

Høres greit ut det, men tror det lønner seg å ha den så nærme tanken som mulig... Sånn som den står idag på blokka her helt greit hvis jeg sku ha den i motorrommet.

Noen som har noen gode plasseringer bak ved tanken?