PDA

Vis full versjon : clutch tar helt ute på 145



invn94
07/03/12, 23:43
hei sann.

har en 145 som jeg bruker av og til men har problemer med at clutch tar helt ute og er vanskelig og få i går når den er kald. når jeg skal ha den i revers pusser den som regel noen tenner. noen som vet hva detter kan være. er det slitt clutch eller dårlig girkasse..?

invn94
11/03/12, 22:11
noen som har en anelse...? kan man se/måle clutch platene for å se om de er slitt. bilen er gått ca 300000 men vett når/om om clutch har vært bytta

LKJ
12/03/12, 18:41
Mulig trykkplata er litt sliten,merker du noe særlig motstand når du trykker inn pedalen?
Når clutchen tar helt ute og ikke inne bør den jo være skikkelig fridd ut med pedalen inne.
På 240n jeg hadde pleide jeg å alltid ta girspaken en tur innom 1gir før jeg satte den i revers,da gled den lettere inn i R.

Filtvedt Racing
12/03/12, 18:51
Høres ut som er clutch bytte på deg.

At girkassa skraper kan som sagt unngås ved og putte den i ett annet gir først. Det pga reverse er ikke synk.. Når bilen går på tomgang og du trykker inn clutch så flyr fortsatt girkasse rundt. Når du setter den i ett framovergir stopper girkassa og gå rundt. Noe av jobben til synk ringene er og få girdreva til og ha samme hastighet. Da går dem i hverandre uten skraping.

Filtis