PDA

Vis full versjon : Justere kickdown på ZF girkasse (automat)



Christian
09/04/10, 21:55
Har visst kjøpt ny kosebil for i sommer, 740 GL som hadde 230K og M47, men er bygd om til 230E og ZF kasse.

Problemet kommer når man tramper gassen i bånn, den girer bare ned ett gir, istedet for to. Det gir jo et generelt inntrykk av at bilen går dårlig.
Det er forsøkt justert både her og der, men blir ikke stort bedre.
Er det noe internt i kassen som kan fikses/byttes for å forbedre dette?

ArneR
09/04/10, 22:33
Den girer ikke ned til første om du har for stor fart til det giret.. Bare så det er sagt da..

Christian
09/04/10, 22:57
Nei, det er sant. :P
Hadde en "lik" bil ifjord (samme motor & gir) men den oppførte seg mye kvikkere. Jeg kjente den la inn et lavere gir enn denne gjør..

kermitt
09/04/10, 23:22
justert kickdown wire? den har nok og rett type olje? også ett lite spørsmål hvorfor ikke M47? greit nok at den spises opp før frokost, men det er da en helt kurrant kasse til kosebil.

Christian
09/04/10, 23:25
Automat er fantastisk. :P
Også kasta jeg akkurat en 744 som hadde manuell, jeg gidder ikke begynne å samle deler for å bygge den tilbake igjen.

Jeg har akkurat kjøpt bilen, en kammerat som satt det hele ihop nå rett føre jul.
Jeg har ikke fått sett no på den enda, så jeg veit ikke hva som er justert hvordan. Han jeg kjøpten av sa han hadde gjort det meste for å få det bedre, men til ingen nytte.

kermitt
09/04/10, 23:28
justering av sånne kasser er ofte lurt å få gjort av folk som har litt peiling på automater og så lære av dem. fort gjort å justere seg helt bort eller få kassa til å få litt mye kickdown og så rase den :p det har i allefall jeg erfart. automat er behagelig ja, men å strekke meg så langt som fantastisk vil jeg ikke. da må det i såfall gå ann å tvangsstyre den inn i lock-up i alle gir.

Christian
16/04/10, 00:26
Hvem i østlandet er gode på overhaling av sånne kasser, da?

T90
16/04/10, 01:03
kickdown wieren skal ha cirka 1 cm klaring viss jeg ikke husker heilt feil fra hyens boka.
Men ZfHp22 er ikke verdens beste kasser på P OG N giret
men utenom de er de heil kurrant.
Bytt til AW71 så har du noe å Bake på til den kassen sier pang.
Men tviler førr at en E motor dreper den kassen uten hassard missbruk.

Volvo-Lars
16/04/10, 10:41
Hvem i østlandet er gode på overhaling av sånne kasser, da?

Bodin, han som har verksted på høyre hand når du kjører opp til sykkelverksted vårt;)