PDA

Vis full versjon : ulyder fra bensinpumpe, 93mod -940gl



OleE
07/03/12, 00:41
hei.
Bytta hovedbensinpumpe, filter og bensintrykkregulatoren for noen uker siden, grunnet at bilen fikk for mye drivstoff. Nå sviver den godt og alt er fint bortsett fra en ulyd som kommer fra hovedpumpa under bilen når jeg begynner å nærme meg halv tank.. Den lager noen surre lyder av og til med full tank, men desto mindre bensin jeg har i tanken, desto mer lyd lager den.

Derfor kommer spørsmålet; Kan det være hjelpepumpen som ligger i tanken som er gåen? så hovedpumpa "sliter litt" med å pumpe når det blir mindre bensin? :confused:

Og eventuelt, hvordan tester jeg om den funker? vil tro det ikke er noe lurt å dra ut pumpa og teste når den er ute av tanken. :rolleyes:
Kan det være en sammenheng med at hjelpepumpa ikke virker og at bensinmåleren i dashbordet ikke funker?

Ble litt mye på en gang nå men tusen takk for svar :D

R.G
08/03/12, 17:49
lager pumpe under bil ulyder er det størst sjans for att pumpa i tanken er gåend

Jan turbo
08/03/12, 18:46
Stemmer nok at tankpumpa er ferdig da ja. Har hatt ett par biler selv med samme problemer.

OleE
09/03/12, 00:18
Takk for svar. Det er det jeg også tror.

kan det være en sammenheng med at bensinmåleren i dashen ikke funker?
(har loddet alle punktene bak instr. panelet så feilen må vell ligge i armaturen ?

takk igjen for svar