PDA

Vis full versjon : motor trøbbel/fusk



olespole
06/03/12, 22:50
har en 95 940 fk som fusker og smeller med en gang man gir gass..så vidt man kommer opp noen bakker
kjørte den en tur og så dauet den helt...starter heller ikke lenger

får feilkode 1-4-4 på 6

skiftet hjerner, kontrollert sikringer, byttet svinghjuls føler
skal være ny coil, tennkabler og plugger men har ikke begynt å se på dette

lurer på om noen har hatt samme feil
og ja vet jeg skal sjekke gnist og bensin har bare ikke hatt tid enda

takker for tips;)

Espen-K
06/03/12, 23:58
Har du sjekket at registerreima står riktig?

Jan turbo
07/03/12, 00:08
Klassisk lmm feil. Kan være ødelagt, kan også være full av skitt. Sjekk filter og lmm.

OleE
07/03/12, 00:22
min fuska og daua i 2 dager, så til slutt så døde den helt.
da måtte jeg bytte bensintrykksregulator, (som bestemmer hvor mye drivstoff som skal forbrennes i forhold til luft den tar inn)
min var sikkert tett eller noe, siden det gikk ikke noe bensin i retur til tanken så motoren fuska grunnet for mye bensin.
uheldigvis fant jeg ut at det var den etter jeg hadde bytta filter og pumpe. men men :P

Jan turbo
07/03/12, 08:50
Feilkoden du har er jo lmm da. Så som jeg sier lenger opp her så hadde jeg vel prøvd en annen først da.

olespole
07/03/12, 20:28
byttet lmm og bensintrykks regulator.....reg reim er ok. skjer ikke noe med startgass. men det er noe rart medd gnisten...kommer jevnt hele tiden så plutselig tar den en liten pause og kommer igjen...akkurat som den gjør som den vil.. tenning er på merket plugg kabler står riktig. noen som har vært borti dette? kan det være tennings modul?

olespole
09/03/12, 20:06
får ikke spenning inn på coil og heller ikke jord. kan det være startsperre? noen ideer?