PDA

Vis full versjon : volvo 740 med lh 2.2 døde brått helt ut!



tempo_panter
05/03/12, 22:57
hey!

var på vei til jobb på morran i dag og kjørte av gårde og bilen som helt normalt og vanlig føre den plutselig bare døde helt ut og null tegn til liv i det hele tatt!
la merke til at oljelampa tente akkurat samtidig som den begynte å dø ut så tenke muligens jordingsfeil, men prøvde å jorde både motor og torpedeovegg uten noen forskjell, olje lampa lyser hele tia uansett, men slokner når jeg fjerner ledningen. oljelampa skal vell egentlig ikke ha noe sammenheng med styrehjernen uansett?

har målt at det er 12V til dyser og coil, men dysene åpner ikke og coilen er død, men så lenge det er 12V på dysene og coil, betyr det da at hjernen funker eller får dysene og det strøm ifra tenningslås? har bytta coil og tenningsmodul(den som sitter på venstre framskjerm forran ved dysemotstandene) uten resultat.

Siden det er hallgiver på kammen så tenkte jeg å prøve å måle den, prøvde å ohme den men skjedde ikke stort, skal det gå ann å ohme dem og i tilfelle virken verdi?
koblet også på pluss og minus på kontakta og prøvde å måle Hz men heller ingen utslag! så lurer litt på om det kan være den!

men noen gode forslag til "normale" problemer på lh 2.2 nettet?

Takker for svar! :)

eab
05/03/12, 23:17
Jeg hadde en lh2.2 bil som bråstoppa etter et stort hull i veien. Da var det hallgiveren som ga opp etter å ha kræsja med torpedoveggen.. (slitne motorfester? Yes, very much!)

Dysene har 12v rett fra bensinpumpereleet, hjernen styrer bare minus.

krbarstad
05/03/12, 23:26
er det orginal motor du kjører lh 2,2 på. hvilke dyser bruker du? hadde lh 2,2 i min 740 tidligere å den døde plutselig ut. det som var feil til meg var at jeg brukte lav ohms dyser uten motstander å det resulterte i at dyseutgangen på hjernen brente seg slik at dysene mine sto konstant åpne. jeg hadde turbo på min motor da.

tempo_panter
07/03/12, 08:36
får prøve å bytte hallgiveren da! :) om det ikke er det, er det noen som har tegninger på el-nettet? :)

tempo_panter
08/03/12, 15:00
ingen som har eller vet hvor jeg kan få tak i el-skjemaer? :)

eab
08/03/12, 17:06
http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/m-volvo.html

se på 89modell 740 og bla videre til du finner lh2.2 og ez117k. Skjemaene er for b230ft med lh2.2 men det er ca ingen forskjell hvis det er vanlig f du har.

tempo_panter
08/03/12, 17:57
Takkker for hjelp! :) fant ut problemet og, var registereima som hadde røki :P hehe, merka det var noe rart når jeg stod med forderlerlokket og det i hånda og vred på den så gnistra det og dysene åpna, så når jeg satt den i ble det helt dødt! så kom til å tenke på registereima, ryker den går jo ikke kammen rundt og da funker jo heller ikke motorstyringa, skrudde av deksla og reima var delt i to, så ha det i bakhode neste gang en bil med lh.22 blir helt død! :)