PDA

Vis full versjon : se slitasje på clutch?



Oddwar
09/04/10, 14:57
Hvordan ser man hvor slitt en clutch er?
noe om hvor dype spor det bør være?

kermitt
09/04/10, 15:03
sliter du på nagglene bytt den :p
nei, det er ikke noe annet svar enn at du må ta den av og se på den. se på totale tykkelsen av belegget på begge sider og se over trykkplata. se etter ting som tyder på høy varme.

ChrML
09/04/10, 20:22
Det er ihvertfall ikke mange mm som skiller en ny clutsj fra en oppbrukt. Hvis naglene har kommet frem så er svinghjulet bare å plane igjen og trykkplata å bytte :p, men det skjer vel ikke nå lenger, den slutter vel å ta før det.

kermitt
09/04/10, 20:33
har hatt noen biler der naglene har fått clutchen til å ta så bra at jeg var sikker på at å bytte clutchen var ikke aktuelt helt enda, til tross for merkelige lyder :p først når girkassene har gått i vei at jeg har oppdaget det.
svinghjul er som sagt bare å plane, og om du har berget trykkplata fra de værste gropene bruker du den på nytt. noen biler så slutter clutchen å ta, ja. men ikke på volvo. det er sikkert.
det er ikke mange milimeterne fra en kasert clutch og en ny nei. men de utgjør mye, så kjøp heller en lammel mer enn å ta ned alt igjen. da blir det dyrt å spare penger. koster ikke mye en clutch på biltema heller om du har original bil.

ClassicTurbo
11/04/10, 05:09
Tror ikke jeg hadde giddet å sette i en gammel lamell om jeg alt hadde nede kassen. Men om du liker å skru av girkassen er det jo bare å kjøre å se hvor lenge den varer;-)

Luigi
18/04/10, 22:53
1600kr før ny lamell, trykkplate, og utløser lager på pedersen til en orginal b230f er ikke dyrt!