PDA

Vis full versjon : Effektanlegg til 855. På jakt etter godlyden.



Motstand
05/03/12, 01:42
Hei

Jeg har da en 855 2,5 10v som med tiden trenger nytt eksosanlegg og siden jeg først skal bytte så tenkte jeg på et anlegg med litt lyd i.
Hva slags halvsats-ferdiganlegg gir en pen lyd uten å bråke?. Jeg kjører en bil med 144hk så lyden bør være deretter uten å bli kjedelig. (Det jeg mener med det er at rakrør og andre lignende forslag ikke er aktuelt:p)

Jeg har ikke tilgang til utstyr så jeg får lage mitt eget så må bli et ferdiganlegg som ikke koster så aalt for mye.

Jeg har sett litt på 2,5" BSR anlegget fra scstyling.no, men har hørt det ikke gir noen økning i lyd i det heletatt. Stemmer det?. Er 2,5" Simons man får kjøpt fra feks bilxtra bedre med tanke på lyd?. Andre forslag?

Takk for svar!

PyrionZ
05/03/12, 04:08
Kjører selv med 2.5'' halvsats fra Simons på min. Kjøpte det med to stk lyddempere, og da blei lyden lavere enn original, så da endte jeg med å fjerne den bakerste lyddempern.
Etter at jeg gjorde det synes jeg lyden blei akkurat passe. Hører ikke motoren når man cruiser, men så fort man reduserer lengda på gasspedalen, så hører man motoren godt:)

Erlend Dystland
05/03/12, 10:29
Ville nok ha kjøpt 2,5" halvsats tenker jeg. Hadde antakeligvis gjort det samme som PyrionZ gjorde, kjørt med en lyddemper.
Siden du også har svak tilgang på utstyr, kan du gjøre som jeg og noen kamerater gjorde på en V70, fjerne bakerste lyddemperen, og erstatte den med flexirør.
Dette er dog det vi fint kan kalle "jallamekk", men lyden blir penere uten å bli for høy.

edit: Har selv tenkt litt på bedre lyd osv. på min 855, og har funnet frem til dette grenrøret:
http://www.nordicautoimport.no/nb-NO/produkter/produkter-for-bil/volvo/sports-grenror-volvo-850--s70.aspx

Står at det blir bedre flow, merkbar effektøkning og skulle kanskje tro at lyden blir penere også?

Motstand
05/03/12, 15:39
PyrionZ: Høres jo greit ut det ja. Har du en film e.l av lyden liggende?

Erlend242: Litt småjall er lov når utstyret mangler:p. Er det grenrøret til sugis?.

Edit: Så nå at det var til sugis. Hmm.. Du får si ifra hvis du kjøper det. Vil tru det gir litt kvassere lyd ja:)

PyrionZ
05/03/12, 16:51
Skal se om jeg klarer å få et greit opptak av lyden i den, tlf er noe tullete når det gjelder opptak:p
Alikevel vil du få høyere lyd enn meg, om du kjører med kun èn lyddemper, da jeg har turbo som stjeler mye av lyden;)

Motstand
05/03/12, 22:32
Hadde vært fint ja:). Er vanskelig det der med å finne riktig lyd. Enten så bråker det eller så blåser det bare litt.. Dama sin 306 1.8i med Simons 2.5" halvsats har faktisk ganske pen lyd så får jeg den lyden med litt mørkere stemme så er jeg fornøyd. Er derfor jeg vurderer Simons:p

G.Jensen
05/03/12, 23:39
Har selv 3" JT halvsats med 2 stk lyddempere på min 2,5 10v, og veldig fornøyd med lyden på det egentlig:)

Ikke min bil men lyden er meget lik (Selv om bilen i videoen er 20v):
http://www.garaget.org/video/61438

Marius Skau
05/03/12, 23:57
Har vurdert det grenrøret Erlend har postet over. Sammen med orginal rør frem til Kat. Så Bsr 2.5" minus 1 potte men + 4.5" Dieselsuss bakpotte :)

Spendt på lyden i det jeg :)

Motstand
06/03/12, 00:45
glejen: Hørtes rimelig barsk ut den ja!. Der har vi egentlig "tonefallet" jeg er ute etter:p. Men er lyden veeldig høy?. Hvor kjøpte du anlegget?.

Marius-Skau: Så du skal fjerne den midtre potta OG erstatte den siste med en japseloff i tillegg til kvassere grenrør?. Den lyden er jeg spent på sjøl ja:p

Marius Skau
06/03/12, 00:56
Ska prøve det ja :) Allså Bsr del uten potter som følger med og Kl-Racing sin dieseltut til slutt :)

Spendt på lyden jeg og. Blir kanskje viss alt går i boks montering i påska ^^

Motstand
06/03/12, 01:17
Såppas:p. Da er det bare å slenge ut video ja!:D

G.Jensen
06/03/12, 08:33
Trudde selv det skulle bli litt for mye lyd med 3" så var litt skeptisk, men etter og ha montert det ble jeg veldig fornøyd:)
Kjøpte det på www.bcb.no.

Erlend Dystland
06/03/12, 13:06
Du hakke bestilt grenrøret enda, Marius? :)

Marius Skau
06/03/12, 14:50
Noop Erlend :)

Litt trangt om penger før tiden :/

PyrionZ
12/03/12, 22:22
Da har jeg fått tatt opp med ordentlig utstyr!
Den siste videoen må du skru opp ganske mye for å høre noe, da dette er filma innenfra.
Den andre er på utsia.

http://k004.kiwi6.com/hotlink/iv1hdi4nc1/ste_027.wav
http://k004.kiwi6.com/hotlink/4978p0mri3/ste_028.wav]

Christian
12/03/12, 22:26
Begynn med å ta av den bakerste potta og erstatt den med et rør.. Får helt grei lyd av det, ikke for mye, men ikke mazda 323.

PyrionZ
12/03/12, 23:05
Nå må jeg bare spørra, er det bila uten turbo som har 2stk lyddempere? AWD bilene kommer vel med en midt under, og en pr.utblås.
På min hadde jeg bare ei stor balje midt under bilen, ingenting på enden.

Motstand
13/03/12, 02:27
PyrionZ: Takk for filmene!:). Var egentlig ganske perfekt lydnivå i den syns jeg. Får stikke å høre om priser i morgen trur jeg:p

Christian: Mener du å fjerne potta fra org anlegget?. Det kan jo gjøres, men poenget blir litt borte da jeg uansett må ha nytt eksosanlegg:p

PyrionZ
13/03/12, 03:38
Må ta med i beregninga at jeg har turbo, som demper mye av lyden. Så du vil nok ende opp med litt høyere lyd enn det jeg har:)