Vis full versjon : Bytte hjulbolter 240
Skal space ut superdtm felgene mine litt og foran må jeg gå for "hållborrade" som det står på manton pga det er bare 5-10mm som skal spaces ut så skrudde blir umulig da boltene stikker utenfor spaceren og vil kresje i felgen hvis dere skjønner, så hvis jeg skal ha vanlige spacere med hull så trenger jeg lengre hjulbolter selvsagt og lurer på om dette er mye makk å bytte? Finner ikke howto i haynes boka så jeg spør her.
ingen som har skiftet hjulbolter på 240 før eller?
Bare å banke dem inn for så å plukke ut med fingrene. Sitter med spline. De nye setter du bare inn og trekker på plass med hjulmutter og mellomlegg.
åja! ikke verre altså, Bare å sette igang å bestille spacere da skjønner jeg
Bestill de orginale fra sverige da?
Nei, manton spacere. Ca 1cm foran og 30-35bak ca på super dtm felger :)
Men det får du jo ikke godkjent. de orginale får du godkjent
får godkjent de orginale bak ja, men ikke forran desverre :(
Jæææ, er ikke så nøye, mye annet som ikke er godkjent også. Kappa senkesett, For lite inpress på felgene, ikke godkjent eksosanlegg osv.
er for lite med bare 20mm bak også :P
klar over det :p vurderte selv å få laga noen på 50mm men får drøye det litt :p
Ja. Har ikke helt bestemt meg enda, er usikker på om jeg skal beholde 215 dekk med mye strekk eller gå til 225 dekk. Blir vel helst 215 tipper jeg. Må også selvsagt foretå noen store inngrep i hjulbua bak også. Blir vel stålrør og mye varme og kjøre frem og tilbake :D Skikkelig volvo valsing.
ingen som har skiftet hjulbolter på 240 før eller?
Eg gjorde det bak, eg tok av bremseskjeva og slo på dei med ein hammar til dei datt ut på baksida dar. Eg måtte snu litt på akslingen for at dei ikkje skulle komma borti nåke på baksida dar. Men viss du skal setta på nåken lengre boltar kan det henda det blir litt meir styr.
Edit: Åja, du hadde fått svar, ja:p
Ja, blir vel bare 1cm lenger da men. Få se litt inni der.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.