PDA

Vis full versjon : trenger hjelp til servoen min



244 volvo v8
04/03/12, 21:55
Hei har en 244 79 model med chevy v8 i, i fjor så begynte servoen og kødde litt. Bilen har stått i vinter og nå så virker dem som at servoen virker dårlig eller ikke i det heletatt, men hvis jeg svinger en vei og slipper rattet så står den forsatt der jeg satt den. Dette skjer begge veier. Er litt vanskelig og ligge bredt da. Er også litt tung og svinge. er nok olje litt for mye (ny). Remma er ikke så slakk. Hva er galt? Noen som har hatt det samme problemet? Går ikke rattet tilbake på bil med uten servo eller??

Ola Hagen
05/03/12, 18:05
Så du savner selvopprettinga i rattet, er det du mener? Sjekket om forstillinga er rett? Hvordan oppfører den seg som vanlig på vei? Det er vel vinkelen på forstillinga som bestemmer selvopprettinga. Hvis du tenker på en gammel sykkel med fremover bøyd gaffel så vil du merke at den retter seg opp seg sjøl lettere, enn de nyere sykkel med rettere gaffel. Altså så er det tyngda på bilen som presser ned på forstilling som vil rotere rattet til den laveste punktet som mulig når du slipper rattet. Det er det som heter selvoppretting. Og servo skal kun hjelpe deg med å svinge.

244 volvo v8
05/03/12, 23:02
på vei hjem nå så gikk det så olja spruta av servoen vet ikke helt hvor hen men ser ut som nede på tannstaget. der slangene er koblet til. skal se litt mere i morgen

244 volvo v8
01/04/12, 15:45
dette var feilen kryssa på rattstammen var treige (låst) litt w40 så var det bedre ja. bilen står for mye rolig se.