PDA

Vis full versjon : Poly foringer tips til montering?



E.GRØNDAHL
04/03/12, 16:44
halloisen! tenkte jeg skulle bytte ut de gamle foringene med polyforinger MEN.
begynnte bak på det "skrå staget" vet ikke hva det heter. fikk ut de gamle foringene og skulle inn med nye, men det var ikke akuratt like lett som jeg hadde sett for meg. har hydraulisk presse på jobben jeg tenkte jeg skulle bruke, men virka som foringene passe usedvanlig dårlig, mådde skjære å hærje med de, så vil egentlig bare kjøpe nye. fikk de jo på til slutt da, men føler at det ikke er helt som det skal. tenkte derfor at jeg gir meg mens leken er god, for skal med tiden bytte alle. men er det noe jeg gjør galt eller noe jeg burde vite før jeg starter?

mvh eric

E.GRØNDAHL
04/03/12, 16:44
er btw super pro foringene bcb selger:p

Jan turbo
04/03/12, 17:07
Vi har montert slike i min 90 mod 740 Turbo og der var det barnelek,så skjønner ikke helt problemet.
Stort sett var det vel bare å presse inn polyen først og så sette inn stålforinga etterpå. Og ha på bra med monteringsfett.
Har forøvrig byttet alle både foran og bak så ??

E.GRØNDAHL
04/03/12, 17:17
hmmm, hadde ikke kamera så fikk ikke tatt noen bilder:p men de fleste foringene ser ca. sånn ut bare blå og litt kortere:p http://www.mamut.net/mghagen/ahh6446p.jpg og den ringen ytterst som er større er altfor stør til å kunne presses inn. og når jeg omsider hadde fått inn polyen først å skulle sette inn stål hylsa, spratt den rett ut igjen når jeg slapp opp pressa.....

Jan turbo
04/03/12, 18:03
Ja mine foringer er blå/lilla super pro. Produsert i Australia hvis jeg ikke husker feil. To år siden vi monterte disse nå. Gikk veldig greit å montere mine iallefall.