PDA

Vis full versjon : Godkjenning av senkesett 940



Bear
09/04/10, 08:13
Med litt dårlig tid, og ikke ork til å leite, lager jeg ny tråd om dette.

Skal godkjenne min 91mod 944GL med senkesett, har kjøpt TUV godkjent på Pedersens racing. Har også godkjent turbomotor, som gikk greit. men så begynte dem å kødde, har nå vært inne på BT 2ganger, å får forskjellig beskjed hver gang. Nå påstår dem har jeg må ha firehjuls kontroll og at det ikke holder med forstillingskontroll. så sa jeg det at det er jo stiv bakaksling, så det er ikke mulig å justere, uten å bygge om. men da sa dem at dem måtte ha mål og toleranser på bakakslinga uansett.

Forrige gang jeg skulle godkjenne en bil med senkesett, var en 87mod 240. da tok jeg forstillings kontroll og det var mer enn nok. da løfta dem bare opp bilen å sjekka at fjøra satt fast med hjulet i friluft.

så det jeg lurer på er om det er noen som har noen innspill, gjerne kopi av en firehjuls kontroll på en 940, med mål og div. tusen takk på forhånd ;)


mvh Bjørn

Bear
09/04/10, 08:40
Har nå prata med volvo, å dem skulle sende papirer på toleranser osv. så får håpe det ordner seg nå ;)

TurboHansen
09/04/10, 09:30
Riktig som du sier, at det ikke er noe å justere i i ræva på dem nei. Da jeg var på BT i fjor høst fikk jeg bare beskjed om papirer på forstillingskontroll så var det greit ;)

jonass
09/04/10, 10:10
Gla jeg aldri kommer til og bry meg med og godkjenne senkesett, hører om slike saker ofte for tiden.

A.Finstad
09/04/10, 11:55
hvorfor ikke bare ta en firehjuls kontroll og godkjenne det? er da ikke så vanskelig!

Volvo-Lars
09/04/10, 12:20
Med litt dårlig tid, og ikke ork til å leite, lager jeg ny tråd om dette.

Skal godkjenne min 92mod 944GL med senkesett, har kjøpt TUV godkjent på Pedersens racing. Har også godkjent turbomotor, som gikk greit. men så begynte dem å kødde, har nå vært inne på BT 2ganger, å får forskjellig beskjed hver gang. Nå påstår dem har jeg må ha firehjuls kontroll og at det ikke holder med forstillingskontroll. så sa jeg det at det er jo stiv bakaksling, så det er ikke mulig å justere, uten å bygge om. men da sa dem at dem måtte ha mål og toleranser på bakakslinga uansett.

Forrige gang jeg skulle godkjenne en bil med senkesett, var en 87mod 240. da tok jeg forstillings kontroll og det var mer enn nok. da løfta dem bare opp bilen å sjekka at fjøra satt fast med hjulet i friluft.

så det jeg lurer på er om det er noen som har noen innspill, gjerne kopi av en firehjuls kontroll på en 940, med mål og div. tusen takk på forhånd ;)


mvh Bjørn

Det dummeste du gjør er å diskutere med BT. Gjør som det sier....enkelt å greit.

En firhjuls måling kan avdekke skeivheter i bakstilling. Selv med stiv aksel.
Tokk 4hjulkontroll på min 945 i fjorhøst etter å ha senka den, å da viste det seg at den hadde vridd seg litt p.g.a noen slappe foringer.
Bytta foringene, justerte ræva på nytt å vips, helt annen bil å kjøre.

Bear
18/04/10, 22:16
Har sånn halvveis tatt 4-hjulskontroll nå, så skal ikke være noe problem å få den godkjent. men det som er så jævlig irriterende er at det er flere som har påstått det på BT at det er valgfritt å ta noen form for kontroll..