PDA

Vis full versjon : Stopper etter få sek.



børje
03/03/12, 22:59
Har en V70 99mod b5252. Har fått et problem. Bilen starter, men stopper etter få sek. Har byttet bensin pumpa for et år siden. Pumpa starter når jeg setter på tenninga og motoren starter, men det går ikke mange sek. før motoren stopper. Noen som har noen råd til meg om hva som kan være galt?

Mr. Crepsley
03/03/12, 23:04
Høres ut som startsperren som tukler, er usikker på om det er nøkkelkoding på disse her, det kan sikkert noen andre bekrefte/avkrefte. Har vært borti på andre biler der nøklene ikke er kodet at bilen starter, men stopper med en gang pga manglene koding så startsperren slår inn.

Erlend
04/03/12, 01:14
Høres ut som startsperren, er koda på de tror jeg. Har du en reservenøkkel du kan prøve med?:)

Børje
04/03/12, 16:03
Har prøvd annen nøkkel. Ere noe mulighet for å kobla seg forbi sperra?

Børje
05/03/12, 21:44
Var ikke start sperra. Forska litt på "fuel pump controller" som satt under lokket ved siden av sikringene. Den er merket 103. Tok den vekk og satte en ledning mellom stikket til tenningstrøm og stikket som går til bensinpumpa. Da gikk pumpa hele tiden mens tenninga sto på, bilen starta. Har kjøpt ny idag og bilen går som ei kule.

MacGyver
14/03/12, 08:41
har du sjekka luftmasse/mengde måleren.. den tukla på min gamle 740. den starta men etter ett par sek så daua an... hadde an inne på verkstedet i damnark (var da på ferie) etter en dyr regning viste det seg at det var luftmengde måleren... :-D