PDA

Vis full versjon : bygge om en 855 til v70r awd?



turb00le
03/03/12, 22:26
Hei!
Hvis jeg henter hjem en komplett v70r awd gamle typen, er det da bare en ren skrujobb for å putte alt over på en 855 kaross?
Eller mangler det masse fester osv?
Kunne tenkt meg en sånn, men er litt dilemma å finne en bil med alt det "riktige" i norge som ikke har gått halvveis til månen...

E_S
04/03/12, 12:07
Alt er mulig, men husk at bruktverdien på en slik ombygd bil vil være ikke rare greiene i forhold til en original bil. :) I tillegg er det vanskelig å få ting 100% som fra fabrikk i de fleste tilfeller, og det er mange flere forskjeller enn man skulle ane. Skal man kun bruke bilen selv er det forsåvidt greit nok, men greit å tenke seg om flere ganger. En originalbil med høy kilometer vil alltid være mye mer verdt enn en ombygd bil.

Steelseries850
04/03/12, 17:26
Det er så enkelt som folk tror :)

Folkvord
04/03/12, 17:36
enneste du må forsterke eit feste under baksete, snakk med morgis på forumet han har gjort det og fått det godkjennt i vognkorte i tilleg så;-)

turb00le
05/03/12, 05:47
Alt er mulig, men husk at bruktverdien på en slik ombygd bil vil være ikke rare greiene i forhold til en original bil. :) I tillegg er det vanskelig å få ting 100% som fra fabrikk i de fleste tilfeller, og det er mange flere forskjeller enn man skulle ane. Skal man kun bruke bilen selv er det forsåvidt greit nok, men greit å tenke seg om flere ganger. En originalbil med høy kilometer vil alltid være mye mer verdt enn en ombygd bil.

Joda jeg ser den...
Problemet for min del er at de bilene som stort sett ligger i til salgs i norge har enten automat (uaktuelt), altfor høy km eller altfor høy pris.
En annen ting er at jeg har en fetisj for å plukke alt i molekyler, da vet jeg bedre hva jeg har senere...

bortstun
05/03/12, 11:12
Det er ikke en ren skru jobb. For det første må du fremskaffe pappirer på krosserilikhet mellom 850 og v70, gokjenning på evt motorbytte, dokumentasjon på bremser++++ Så har du jo biltilsynet som skal godkjenne ombyggingen, da helst før du begynner (gjør ting enklere ved godkjenningen senere) På bakstillingen er det flere fester som må sveises, og dette må gjøres av godkjent karosseriverksted og dokumenteres for å ha med ved godkjenningen hos BT. Likeså må man redusere vekten på hele bilen for å få den godkjent. Så med andre ord er det ikke bare plug & play. Men det går. Jeg har nettop fått godkjent ombygging av min 850 2.5 10v til v70 awd, med 2,4T motor. Pappirmøllen har tatt ca 3,5 mnd, så er det kvalitetstid i garasjen når man endelig får tid til det. :) Lykke til med jobben.