PDA

Vis full versjon : lett trimma v70 kutter



general-aasen
08/04/10, 23:52
har vert litt plaga med at den kutter på fult pådrag...gir enn flat fjøl, så bejynder den å kutte å smelle litt over 4tusen rpm å videre....men med halv gass heile veien går den reint...

motoren er noe oppjustert...står med 19t turbo, andre trykkrør, open filter, effektanlegg, s60r dyser...skal vere mappa til 300hk oppsett forsovidt..
motoren er ellers ein B5234T

hvor mykje leverer orginal pumpa? kansje den er ett svakt punkt? kan ett dårlig bensinfilter vere problemet?
pluggene er nye, er slike pulsar plugger med kondensatorer i..skal vere bedre enn dem orginale, men er ikkje stilt klaringen på dei..står så 1mm nå trur eg..

kjøpte ein walbro pumpe eller hva det heter, men den var faktisk ikkje lik den som er der nå..va noe feil i botnen, men i toppen var den grei....

skulb
09/04/10, 08:11
sjekk slange mellom turbo å luftmengdemåler. hvet ikke hvordan det er på disse motorne. men på gamlere turbomotorer kan det skje at slangen snurper seg sammen ved hardt pådrag. får sånne symtomer da ihverfall.

general-aasen
09/04/10, 09:32
sjekk slange mellom turbo å luftmengdemåler. hvet ikke hvordan det er på disse motorne. men på gamlere turbomotorer kan det skje at slangen snurper seg sammen ved hardt pådrag. får sånne symtomer da ihverfall.

okej...tror denne er bra..mere det er hardplast på min faktisk

GMV
09/04/10, 14:59
Høres ut som feiltenning. Sjekk plugger, fordelerlokk, pluggledninger osv. Anbefaler deg å bruke Volvo sine platinum plugger beregnet for turbo, disse vet jeg funker. Kan også være vann i plugghullene på toppen om du har vasket motor i det siste, fikk selv samme symptom etter motorvask.

general-aasen
09/04/10, 16:21
Høres ut som feiltenning. Sjekk plugger, fordelerlokk, pluggledninger osv. Anbefaler deg å bruke Volvo sine platinum plugger beregnet for turbo, disse vet jeg funker. Kan også være vann i plugghullene på toppen om du har vasket motor i det siste, fikk selv samme symptom etter motorvask.

okej..skal se på det etter kvart..fikk bensinlekasje med tanken i dag..ikkje motivert i å fikse dette nå..så parkerer driten en stund:D