PDA

Vis full versjon : Fjerne vinduslister oppe på dørene?



Blåmann
03/03/12, 14:59
Hvordan fjerner man vinduslista oppe på døra uten å skade den? Noen knep her? Ser at det er litt brunt som kommer frem under lista (både fordør og bakdør), så jeg skulle ha pussa litt under lista, og smurt på noe antirust stoff. Ser at nyere 240 har en original svart beskyttelse/teip oppe på døra (som sikkert går inn under denne lista). Min -81 har ikke det, men det hadde kanskje vært lurt å montere noe slikt etter at jeg har pusset ned oppe på døra.

TurboNoob
03/03/12, 23:03
Rull ned ruta, og dra ut gummipakningen til ruta. Så klemmer du ut lista fra undersiden. Dette gjelder listen som går opp og rundt ruta.
Den som ligger under kan du presse opp med hjelp av et skrujern, men bruk noe under skrujernet så du ikke lager merker i lakken. Husk også og bøye ut den biten som går rundt vinduskarmene i hver ende av lista.

Blåmann
04/03/12, 10:34
OK, mange takk. Det høres jo greit ut. Er det forresten noen som vet hvor man kan få tak i slik svart "teip" som nyere 240 har oppe på dørene? Har prøvd å søke her på forumet, men ikke funnet noe.

Øyvind G
04/03/12, 11:17
OK, mange takk. Det høres jo greit ut. Er det forresten noen som vet hvor man kan få tak i slik svart "teip" som nyere 240 har oppe på dørene? Har prøvd å søke her på forumet, men ikke funnet noe.

Dette får du tak i på Volvo. Koster rundt 400kr per side (totalt 800kr).
Eller så går det ann å få et firma som driver med tape tiø å lage det for deg. Usikker på om det er noe penger å spare på det.

Blåmann
04/03/12, 11:53
Det var jo en "frisk" pris :p Men som du sier er det vel neppe noe å spare på å få et firma til å lage det. Får snoke litt mer rundt på nettet før jeg eventuelt drar til min lokale Volvoforhandler....