Logg inn

Vis full versjon : Ventilklaring på b234 topp med mekaniske trykkere og overliggende shims?

gl740turbo
03/03/12, 00:27
Heisann!

Har bygget b234 toppen min om til mekaniske trykkere og sliter litt med shimsingen.

Jeg har lashcap på ventilen opp i trykkeren og overliggende shims som vanlig b230 topp har.

Noen som har anbefalte ventilklaringer? Er omslipte originale kammer :)

På forhånd takk for tips!

Mvh
Martin

Berg Performance
03/03/12, 14:27
Det skulle du vel egentlig fått av kamsliperen ? Sikker på at kammene er slipt for mekaniske trykkere og slikt ?

gl740turbo
03/03/12, 16:12
Det skulle du vel egentlig fått av kamsliperen ? Sikker på at kammene er slipt for mekaniske trykkere og slikt ?

KM cams har slipt om profilene til mekaniske ;)

Får ringe de å høre på mandag. Trodde jeg skulle få en lapp med spesifikasjonene de har slipt de til og samt anbefalt ventilklaring. Men det fikk jeg ikke

Lillengen
03/03/12, 16:33
KM cams har slipt om profilene til mekaniske ;)

Får ringe de å høre på mandag. Trodde jeg skulle få en lapp med spesifikasjonene de har slipt de til og samt anbefalt ventilklaring. Men det fikk jeg ikke

får spec i løpet av helga. så vist du tar det pent så får du det av meg. samt du kjører 0,35 ventilklaring ved kald motor,,

gl740turbo
03/03/12, 17:38
får spec i løpet av helga. så vist du tar det pent så får du det av meg. samt du kjører 0,35 ventilklaring ved kald motor,,

Hehe, supert :) holder på å montere den sammen nå :)

GMV
08/03/12, 14:21
Fikk høre av KM at mine skulle være 0,2 i klaring, 0,35 var absolutt max.