PDA

Vis full versjon : Volvo V70 D5 Starter ikke når den er varm. Noen som kan hjelpe???



Roppestad
01/03/12, 20:17
Har en kompis som har en Volvo V70 2002mod D5.
Den starter ikke når den er varm, men kommer med en gang når den er kald. Vi ga den bitte litt startgass en gang, og da kom den som et skudd.
Vi satte på Diagnoseapparatet, men den finner ingen feil.. Vi tok av kontakt for kontakt, og da viste diagnosen feil på de komponentene vi tok av, så tydlig at diagnosestasjonen var med oss.... Vi "kakket" litt forsiktig på dysene etter flere forsøk med start, og da kom den plutselig. Tenkte da fort at det var noe treghet i dysene av noe slag, men etter vi stoppet den, ville den ikke i gang igjen... det kan jo ha vært tilfeldig at den begynnte å bli kald. Noen som kan hjelpe??

Glenn

Audun
01/03/12, 20:55
kan være greit å legge til KM stand i i beskrivelsen din også med tanke på dyser etc. hadde det vært min bil hadde jeg først prøvd noe så enkelt som dyserens på tanken :) det koster lite, og koster deg lite med arbeid/tid.

Roppestad
01/03/12, 21:12
Den har vel gått sånn ca 200000km. Tenkte samme tanken jeg, så dyse rens er på plass;) Skal prøve det en stund. Tenkte som sagt treghet i dysene, for det er vel en slags ventil som sitter på toppen der... var liksom så rart at den kom en gang eller to når vi banket litt på dem...

Roppestad
02/03/12, 17:32
Ingen andre tips??