PDA

Vis full versjon : Turbotimer V70N



locked
08/04/10, 20:53
Hehe

Fiksa det komplett ferdig på bilen til en kompis i dag og fikk lyst å prøve litt på min som sto ved siden av...

Kan bare si med en gang, ligg unna enn så lenge. Jeg har gitt bilen min nytt navn: feilkodekontainer :p

Men det kuleste av alt, var at jeg fikk opp følgende melding i displayet: "Anti sladd tillf. avstangd" men desverre har snøen dratt :p

sammen med airbag og bremsefeil, må nok ta en runde med feilkodesletting. er feilkoder på nesten alle styreenhetene i bilen nå! ;)

MEN, konklusjonen er at det går å få turbotimer til å virke, men det går ikke å låse bilen så lenge den er aktiv. Lurer på å montere en utvendig bryter som er koblet i paralell med låseknappen i førerdøren slik at den virker når timeren er aktiv men slutter å virke når motoren stopper (siden samme knapp både låser opp og igjen)

med mindre volvo kan programmere det slik at bilen kan låses og larmes selv om nøkkelen står i tenningslåsen. Går ikke en gang an å låse med nøkkel i dør, den låser seg opp av seg selv etter noen sekunder :(