PDA

Vis full versjon : Lakkbehandling/polering i Bergen.



Hofsoe
28/02/12, 19:38
Det har seg slik at bilen min har noen fingermerke misfarginger i lakken. Akkurat som at noen har hatt white sprite på hendene og tatt i bilen. Det er slike merker rundt omkring på hele bilen. Det er mulig merkene kommer fra at man har vært svett på fingrene enn sommerdag og så har merkene satt seg i lakken.
Jeg har polert bilen med 3-stegs poleringen til Meguiars og da forsvinner det men merkene kommer igjen etter første dag med regn.

Er det noen bilpleie steder i Bergens området som kan ta en type lakkbehandling på bilen? Har hørt om Ditec men det er det eneste.

Refinement!
29/02/12, 01:40
http://www.detailersclub.no/forum/forum/56-jobb-oenskes-utfoert/

TommyG
21/04/12, 06:20
Ser dette er en gammel tråd, men jeg har samme merkene på min. Har nettopp snakket med Kokstad bilpleie som mente de skulle gå bort om en rubber og polerer.

apex_s2k
21/04/12, 08:20
Om merkene blir borte etter polering, men kommer tilbake etter første dag med regn. Da kan det virke som om poleringsmiddelet legger igjen et lag som blir vasket bort av regnet.
Hvis merkene ikke har etset seg for dypt ned i lakken, så går det meste bort med en lakkorrigering/polering. Men om pigmentene i lakken er døde der de merkene er, så blir det vanskelig å få fiksa. Men jeg regner med at dette ikke er tilfelle, siden det ser ut til at bilen din har klarlakk. (Om man skal dømme etter signatur og avatar).

volvoRsport
21/04/12, 09:44
De merkene du/dere har på bilen din er nok merker etter at noen har tatt på den med solkrem på hendene. En lett korrigering fjerner dette relativt lett.

TommyG
21/04/12, 12:15
og med korrigering mener du rubbing?

volvoRsport
21/04/12, 12:21
og med korrigering mener du rubbing?

Rubbing ja, med maskin.

Hofsoe
21/04/12, 18:23
Takk for svar! Godt at noen plukket den opp :-)
Jeg ringte Kokstad Bilpleie for en stund tilbake. Han mente han skulle greie å fjerne de merkene med en behandling. Han skulle ha 2500 kr for det. Tror nok jeg kommer til å levere bilen dit og satse på at han fikser det:-)

TommyG
21/04/12, 19:42
Det kan hende at Monas bilpleie er rimeligere. Hadde hørt med dem og

Hofsoe
21/04/12, 21:36
Ok. Får se hva jeg gjør. Tror det er lettere for meg å levere den på kokstad for da har jeg sjåfør på bilen min :-) Så slipper jeg å stresse med buss og helvete!

TommyG
21/04/12, 21:44
Monas bilpleie er på kokstad og. Like bak bekas

Martin.S
21/04/12, 22:15
Vær for all del litt skeptisk til hvem du leverer bilen til. Ikke velg den billigste bare fordi det er billigere. Da kan du risikere at hele bilen ser jævlig ut etter ikke så alt for mange vask. De gjør som apex er inne på lenger oppe i tråden her, nemlig å ikke sjekke resultatet underveis med et middel som fjerner oljene i polerings produktet. Og du kan risikere å få igjen en blir som ser flott ut helt til oljene er vasket vekk og det egentlige resultatet kommer frem. Noe som stort sett etter en runde hos de billigste gjør at lakken ser helt ødelagt ut.

Hofsoe
21/04/12, 23:37
Det viktigste for meg er at resultatet blir bra. Og av det jeg har hørt skal Kokstad bilpleie være ganske bra. Og de er vel en autorisert Ditec forhandler.

gull pilen
01/05/12, 19:15
Du har også en mulighet hos larsens bilpleie i åsane.. Han er en av de beste på bilpleie her i byn, han bruker blant annet my måler når han skal begynne å polere så det er seriøse greier.. Koster nok noe ekstra men resultatet tilsier at det er verdt hver eneste krone..

TommyG
01/05/12, 21:36
Du har også en mulighet hos larsens bilpleie i åsane..

Samme bygg som ya dekk? Eller er det gamle jæger bygget?

hgnubel
02/05/12, 09:00
Hvis det er de som holder til på baksiden av en dekksjappe så ble jeg skeptisk da jeg så det sto mye Zalo i hyllene der. Men det er jo resultatene som teller, kanskje de bare bruker Zalo til å vaske kaffetrakteren :)

Men siden jeg er kanskje litt over normalt interessert i bilpleie ville jeg gjerne forhørt meg litt om hva de bruker av produkter før jeg hadde sluppet dem løs på lakken. Må være noe med slipemidler før det kan bli bra i mine øyne, ikke bare kjemisk rens med fillers...

apex_s2k
02/05/12, 19:38
Ville nok lagt ut en tråd på dcn.no, jeg. Hørt om det er noen der som har lyst til å ta på seg jobben. De fleste der inne brenner for bilpleie, og det er mange som vet hva de prater på der. Legg ut en tråd på "ønskes utført". ;)

gull pilen
02/05/12, 19:53
Hvis det er de som holder til på baksiden av en dekksjappe så ble jeg skeptisk da jeg så det sto mye Zalo i hyllene der. Men det er jo resultatene som teller, kanskje de bare bruker Zalo til å vaske kaffetrakteren :)

Men siden jeg er kanskje litt over normalt interessert i bilpleie ville jeg gjerne forhørt meg litt om hva de bruker av produkter før jeg hadde sluppet dem løs på lakken. Må være noe med slipemidler før det kan bli bra i mine øyne, ikke bare kjemisk rens med fillers...

Har hatt en bil på full innvendig(m ozonrens) og utvendig polering.. Selv om det kostet 5k var det vell verdt det.. Flinke folk som jobber der og disse karene har holdt på med dette en god stund.. De holdt til under roaldskro for de som er lokalskjente for 2 år siden...
Anbefaller disse på det varmeste...