PDA

Vis full versjon : Dugg i hovedlykt



flarssen
08/04/10, 17:50
Har fått dugg i den ene hovedlykta, trolig den som er skiftet av forrige eier. Ingen synlige skader i glasset i hvertfall. Er dette et kjent problem? Finnes det enkle løsninger?

Madice
08/04/10, 18:36
hvis det er 945 det er snakk om, er det jo ikke vanskelig å ta av glasset på lykta, og se om det er noe i veien med pakningen, eller noe sånt, er bare et par klips rundt, lykta i seg selv er heller ikke vanskelig å få av;)

Ola Hagen
08/04/10, 20:48
det kan være pakningen, hvis man kjøper glass fra biltema så får du pakning som du skal tilpasse selv og da er det ikke umulig å kappe for kort slik at den inte blir ordentlig tett.

Men når jeg fekk glass fra volvo så fekk jeg med pakning som var ferdig tilpasset glasset uten ende, slik som biltema pakningen hadde.

jonass
09/04/10, 11:26
Mine lykter dugga også, men så monterte jeg xenon, og borra hull bak for ledningen. Har ikke dugga etter det. Har ikke xenon lenger, og dugger heller ikke.

flarssen
09/04/10, 15:30
Mine lykter dugga også, men så monterte jeg xenon, og borra hull bak for ledningen. Har ikke dugga etter det. Har ikke xenon lenger, og dugger heller ikke.
Altså kondens p.g.a. dårlig ventilasjon? Det var noe slikt ett av de tyske bilmerkene sliter med. Måtte borre opp ventilasjonshull i lyktene... Om det ikke tørker opp ila. helga skal jeg forsøke å fjerne ei pære.