PDA

Vis full versjon : Hvor mye senker orginalt senkesett til X70?



ThePlace
28/02/12, 17:24
Lurer på hvor mye det orginale senkesettet til Volvo senker? Er det synlig?

Er ikke ute etter lav, stiv og ukomfortabel bil, så coilovers og denslags er utelukket.
Kun litt mer "sportslig" preg enn orginalhøyde, samt ha mulighet til å bruke nivåmatdempere.

Turbo Garage
28/02/12, 18:05
Det originale til v70/ 850 senker ca20-30mm ettersom utstyr på bil.
Har på min 850 og det pynter opp en del.
Du må ha egne nivådempere for slike fjærer.

Vil du kjøpe av meg. 1500,- ved avhenting
Har komplette fjærbein foran og kun dempere bak.

DonCato
01/03/12, 11:22
http://www.finn.no/finn/minfinn/myitems/editad?finnkode=33217341

Kliss nytt, pris kan diskuteres.

ThePlace
01/03/12, 16:05
Var det deg jeg mailet litt med angående det settet der?!?

Jeg har vært ute etter noe alla det settet der en stund, nytt da jeg ikke kjøper brukte dempere.
Har fulgt med på Finn.no en stund, da de vanlige nivåmatene min har tatt kvelden. Derfor jeg tenkte å oppgradere til et mere "sportslig" preg.
Det ble så jeg bestilte nytt fra Volvo, det Nivåmatsettet DonCato har lagt ut samt sportsdempere og fjærene foran.
Utrolig typisk da at et eskenytt sett bak blir lagt ut for salg, til en mere hyggelig pris, hehe.
Synd jeg ikke så annonsen din tidligere DonCato :(

Mulig førsteposten min er litt uklar, jeg var ute etter erfaringer angående høyde etter montering. Bilder hadde vært topp.
Har ikke montert settet mitt ennå, det blir gjort før sommerhjulene kommer på.

ThePlace
01/03/12, 19:41
Må dette settet godkjennes eller trengs ikke det da det er orginalt?
Var ikke med noe godkjennings-/tüvpapir med settet, kun monteringspapirer.

Tore
01/03/12, 19:59
Jeg fikk godkjenningspapirer fra Volvo, men de forutsatte at det ble byttet på et volvoverksted. Jeg byttet selv, ga blaffen i papirene og lot den bli lavere uten noen godkjenning. Fikk den gjennom eu uten problemer. Så lenge fjærene er sorte er det ikke lett å påstå at det ikke skal være slik....