PDA

Vis full versjon : 3" kompl. rustrfi eksos fra Ferrita, erfaringer anyone?



sekse
28/02/12, 10:40
Lei av JT-anlegget jeg har nå. Det passer ikke for fem flate øre og er i ferd med å ruste bort.

Har ferrita bedre passform?


VO 24000S 242 / 244 / 245 Turbo 3¨. 1 ljd. Ändrör 1 x 3½” mod. K 81- Komplett exkl.kat. kr 6 869,00

På forhånd takk! :)

gaupe
28/02/12, 11:14
Ferrita har bra passform til orginal 240 Turbo, skal du på med katalysator og køyre med 90+ manifold, så må det gjerast tilpassingar. Ein skal også vite at dette anlegget går under bakakslingen, som kan vere problematisk for enkelte.

Kvaliteten er upåklageleg.

Og prisen blir litt bedre med medlemsrabatt, så ein kan handle det hos Ferrita, Realcar og BCB.

sekse
28/02/12, 14:43
Ferrita har bra passform til orginal 240 Turbo, skal du på med katalysator og køyre med 90+ manifold, så må det gjerast tilpassingar. Ein skal også vite at dette anlegget går under bakakslingen, som kan vere problematisk for enkelte.

Kvaliteten er upåklageleg.

Og prisen blir litt bedre med medlemsrabatt, så ein kan handle det hos Ferrita, Realcar og BCB.

At eksosen går under bakakslingen er ikke negativt for min del. Skulle likt å sett bilder av eksosen, helst montert på bil. Skal ha på katalysator og kjører med 940 manifold men ser ikke på det som en stor utfordring å korte inn downpipen.

Er det noen som driver med spesialtilpassing av rustfri eksos? Må korte inn downpipe, sveise inn mutter til lambdasonde, lage feste på downpipe ved girkasse, sveise inn flex-ledd eller hva det heter.

Ser ut som om det er god plass til den nye katalysatoren jeg har liggende fra magnaflow der den originale katalysatoren var før.

gaupe
28/02/12, 17:09
Ser du i tråden på classicen min så er det vel noko der? Problemet med å montere katten, er at det er ikkje eit einaste rett rør å erstatte :) Å korte inn downpipen er rett fram.

sekse
29/02/12, 11:23
Hvordan løste dere det med katalysatoren? Ser bra ut på bildene og katalysatoren jeg har liggende er nok helt lik. Ser heller ikke på bildene om eksosen går under bakakselen. Skulle sett hvordan det ble. Kjører du også med en potte?

gaupe
29/02/12, 11:24
Hvordan løste dere det med katalysatoren? Ser bra ut på bildene og katalysatoren jeg har liggende er nok helt lik. Ser heller ikke på bildene om eksosen går under bakakselen. Skulle sett hvordan det ble. Kjører du også med en potte?


Kun ei potte ja, lyden blir fortsatt ganske så mykje lavare enn med JT-anlegg. Eg endte faktisk med å snu eit av røra og tilpasse festa på dette, for å få klare å kappe til eit rett rør.

sekse
29/02/12, 11:59
Er vel bare å handle anlegg og så tilpasse. Men blir det veldig dårlig bakkeklaring med det røret som går under akselen? Tar det i når en jekker opp bilen?

volvo245gl
29/02/12, 14:15
Skal du til Gøteborg så er vel det et billigere og kanskje et bedre alternativ her:
http://www.rakaror.o.se/
Tenkte på å kjøpe et selv der i sommer....

sekse
01/03/12, 20:38
Ser ikke at de har 3" komplett eksos fra turbo og bak til 240, eller?

Tar også imot tips til folk som tilpasser/bygger eksosanlegg :)

Sebbe
01/03/12, 20:45
svendsen eksos kan sikkert gjøre det for deg

sekse
01/03/12, 21:06
svendsen eksos kan sikkert gjøre det for deg

Sist jeg var innom de i Bergen så kunne de ikke bygge rustfritt.

paal-andre
16/05/12, 13:28
jeg har kjørt med feritta 3" i noen år. har fungert utmerket. det henger litt lavt med dp som følger med. så den må kortes inn. lyden syns jeg nesten er for lav , så vurderer å bytte ut med en annen lyddemper. hører ikke bilen med hjelm på :P

når du jekker opp bilen og setter den på bukker så blir akselen liggende på eksosen. det er litt dritt.. men tar deg 5 min å ta av bakre del da.

jeg har også sveisa inn cat på min. det gikk fint det, tok det midterste røret med oppheng, kappa da på den ene rettstrekka på den. den var akkurat lang nok. det som er interessaant da er å få sveiset det på i riktig vinkler igjen.