PDA

Vis full versjon : Hvordan demontere bakseterygg på 940?



Deluxio
27/02/12, 17:23
Heisann :D
Skal snart sota bakruta på 940'en min, og siden det er så trangt å komma til den så hadde det vore mykje lettare uten baksetena. Har funnet ut korleis sjølve bak"setena" blir demontert. Når det er gjort så kjem det fram to fester nere på kvar side av ryggen, og når eg løyser dei så blir ryggen laus heilt nere på kvar side, men ikkje med midtsetet bak, og i tillegg sitt den fast oppe. Videre frå det veit ikkje eg, så derfor lurer eg på om nåken her har heksekunsten for videre fremgang :)

Dårlig forklaring, men håper dere skjønner!

Espen Title
27/02/12, 20:59
Skal prøve å forklare kort og greit :)

Du tar tak i bånn på seteryggen og løfter den opp.
Da må du videre dra den ut i toppen.

Gjør dette på begge sider så er den løs :)

Håper det var til hjelp :)

Deluxio
27/02/12, 21:19
Det er ikkje verre enn det nei! Men da skal eg vera litt meir hardhendt då, var redd den var skrudd fast fra bagasjerommet eller nåke sann :) Takk for hjelpen!

Jonas Soldal
27/02/12, 21:35
Må og skru av nakkestøtta (3 skruer bak dekselet)

Deluxio
27/02/12, 21:38
Ka deksel? :o

Deluxio
27/02/12, 23:14
Hei!
Gjorde et nytt forsøk i sta, men ingen framgang! Virker liksom om nakkestøttene henger fast i karroseriet? Får ikkje dradd opp ryggen bak. Er sedan det gjelder viss det har nåke å sei :)

93_volvo960
28/02/12, 00:24
Hei!
Gjorde et nytt forsøk i sta, men ingen framgang! Virker liksom om nakkestøttene henger fast i karroseriet? Får ikkje dradd opp ryggen bak. Er sedan det gjelder viss det har nåke å sei :)

Jeg hadde samme problem, men på 960'n min : http://forum.vccn.no/showthread.php?26443-Hvordan-ta-ut-baksetet#top

Men tror det er på samme måte i din som i min!

Hodestøttene måtte jeg løsne fra bagasjerommet, tror det var tre knotter på hver nakkestøtte. Selve ryggen blir nok som mr EspenT forklarer. Men jeg er nok trehendt og tunglært så jeg klarte det ikke alene. Måtte ha en til å dytte opp mens en annen fikk bøyd ut og opp/ned de øverste festene.

Hvis du har fått løs de nederste festeene, så sett på deg en holdelykt og dra forsiktig setet litt ut i bunnen. Hvis du drar nok, så vil du kunne greie å se hvordan festene ser ut - og da kan det være straks lettere å skjønne prinsippet. Jeg løsnet vel også de boltene som holder armleneputa og tok ut den også. MEn var tuklete å få inn igjen.

Det er en stund siden, men jeg skal se om jeg kan finne frem bildene jeg tok. Jeg planla å lage en how-to, men kom ikke så langt!

Lykke til!! :)

Deluxio
28/02/12, 06:33
Okei, det er festa på baksida og altså :) tusen takk for svar! Haddd vore fint om du kunne lagt ut bilde ja :)

Popp
28/02/12, 20:23
Okei, det er festa på baksida og altså :) tusen takk for svar! Haddd vore fint om du kunne lagt ut bilde ja :)

Nei, du skal få ut bakseteryggen uten å ta av nakkrstøttene, med untak av nakkestøtten i midten.

Dra nakkestøtten i midten helt opp
Åpne plastdekselet som kommer til syne
Skru ut 3stk skuer bak dekselet
Ta av nakkestøtten
Dra seteryggen oppover
Voila!


Midtre nakkestøtte holder fast en ståltråd som går på tvers over hele seteryggen.

Deluxio
28/02/12, 20:47
Takker så mye for svar! Då var bakseteryggen ute :D

Espen Title
28/02/12, 21:02
Må og skru av nakkestøtta (3 skruer bak dekselet)

Du får ikke skrudd av nakkestøttene på sidene før du har tatt ut seteryggen.

Du må skru ut nakkestøtta som sitter i midten forresten :) Da hjelper det nok litt:)


Edit: Ser det har løst seg :p

Jonas Soldal
29/02/12, 19:46
Du får ikke skrudd av nakkestøttene på sidene før du har tatt ut seteryggen.

Du må skru ut nakkestøtta som sitter i midten forresten :) Da hjelper det nok litt:)


Edit: Ser det har løst seg :p

Var den i midten jeg mente. Er kun den som har deksel på seg ;)