PDA

Vis full versjon : Åpent filter til 230FK i 740



Rockeren
18/12/09, 22:16
Må få montert luftfilteret til turboen før jeg tar den i bruk.
Jeg har et åpent konfilter,og lurer på hvordan jeg får montert dette?
Jeg ser for meg noe slikt som dette:
turbo-silikonslange-rør med bend-silikonslange-luftfilter.

Men hvilke størrelser blir brukt ut fra turboen? Filteret er vel 2" eller noe tror jeg...

Om noen har bilder på hvordan de har gjort det,så hadde det vært kjekt :)
Sikkert dumt spørsmål,men ingen spørsmål er for dumme har jeg lært :rolleyes:

TeamBørnOut
18/12/09, 22:49
jo større filter jo bedre. 2.5 er minimum innløp hvertfall.
så sett opp en skillevegg så du ikke gir det varm luft (du liker ikke å puste inn luft fra hårfønern, å det gjør ikke motoren din heller).
Det er mer effekt i kaldere luft en mer og varm luft ;)

The Sven
18/12/09, 22:53
Hadde jeg hatt luftfilterboksen med tilhørende slanger ville jeg brukt den og f.eks et K&N innsatsfilter. Da sparer du en del kr i slanger og rør + at du slipper å ha sånn politi-magnet filter. Samt den irriterende suselyden fra resirkventilen.

TeamBørnOut
18/12/09, 22:54
Hadde jeg hatt luftfilterboksen med tilhørende slanger ville jeg brukt den og f.eks et K&N innsatsfilter. Da sparer du en del kr i slanger og rør + at du slipper å ha sånn politi-magnet filter. Samt den irriterende suselyden fra resirkventilen.

Ikke glem det viktigste. Motoren får kald luft fra innerskjermen :cool:

jonass
18/12/09, 23:36
hvis det er fk motor så er vel innløpet på en rundt 60mm også er lmm 70mm, også får du som regel luftfilter i 3" som er 76mm, du må ha en "spacer" fra 76 til 70 da det brukte jeg da jeg hadde org turbo

Rockeren
19/12/09, 09:47
Nå sitter LMM på trykksiden på bilen min,så det trenger jeg ikke tenke på..
Har dessverre ikke originalboksen og rørene så får ikke brukt noe av det..

Skal nok få ordna en skikkelig løsning på det,men akkurat nå er det viktigst at jeg får bilen kjørbar..
Takker for hjelpen,da er det bilxtra neste! :D