PDA

Vis full versjon : min 945 med FB jukser, hva kan det være? LØST



Espen-K
26/02/12, 14:04
Og igjen er det noe tull med min 945, den har originla B230FB.
Det begynte i forrige uke med den flotte gule feillampen, leste ut feilkoder og der fikk den for mye ellerfor lite bensin samt mager balnding på tomgang.
Når jeg dro på så røyk den sort og den brukte mye bensin, ikke at det er noe nytt men nå var det unormalt mye.
Så byttet jeg plugger og kikket over rotor og fordeler, etter det så ble den litt bedre men fremdeles så går den å jukser.
Kan forøvrig si at de gamle pluggene var helt nedsotede :(

Det merkelige er att når jeg har gasspådrag, samme om det er litt eller fullgass så går den helt fint men så fort jeg skal holde bilen i jevn hastighet så begynner den å jukse og kødde.
For meg virker det som den feiltenner, men da er det rart att den går fint så lenge det er gasspådrag.
Jeg er litt rådvill og irritert på denne bilen nå :mad:

Forøvrig så ble feil lampen borte etter pluggbytte og den har ikke kommet tilbake.

Er det noen andre som har opplevd dette eller har noen ide om hva det kan være?

Espen-K
02/03/12, 15:57
Fikset.

den ene pluggen var trykt inn, tydeligvis var de sånn når jeg monterte den.
antakeligvis så har den vært sånn siden fabrikken da både esken og pappen rundt gjengene var hel, jeg sjekket ikke åpningen når de ble montert men det burde jeg har gjort.

så om noen har lignede symptomer så er pluggene et sted å sjekke, selv om de er nye