PDA

Vis full versjon : Volvo 2.0Turbo. 2001 mod.



Gems
26/02/12, 09:33
Hei alle sammen.

Har for kort tid siden kjøpt oss en V70 2T,og er veldig fornøyd med bilen.

Har noen spørsmål ang motortuning til denne. Ser det er forskjellige varianter på markedet,og lurer derfor hva som er best?
Kunne godt tenkt med litt mere power til langkjøring. Da tenker jeg også for å få ned forbruket.

Vår bil er en manuell. Hvordan er det med clutch og kasse med tanke på høyere effekt og moment?
Ser at ved en såkalt steg 1 chip skal gi mellom 220-235hk og rundt 360Nw.

Takker for alle tilbakemeldinger.

Wardo
26/02/12, 15:37
Jeg har en s60 2.0t som kjører bsr steg 2 har da byttet ekos anlegg og downpip :) gir vel rundt 225 hk eller noe sånt:) er merkbart bra drag, værtfall ved litt turtal. Hører også at turbo lader mer. Har ikke merket noe særlig problemer med girkasse eller clutch. Hvis du kjørere med hue går det nok bra :)

Vatnehol
26/02/12, 17:05
kommer litt an på hvor langt bilen din har gått, f.eks 200 000km så kan det vere clutchen burde blitt byttes ut selvom du ikke chipper, og da kan den slure visst den er slitt med chip. alt etter hvordan bilen har blitt kjørt siden den var ny.
men det er bare å kjøre på :)
m56 sitter jo på t5'n originalt som har 250hk. kassen tåler veldig mye mer.

go go go :)

Gems
26/02/12, 19:09
Hei,og takk for svar:-)

Heter kassa i min bil m56? Er helt blank på Volvo foreløpig,da jeg har hatt Mercedes i "alle" år.
Har i grunn sikla på V70 ganske lenge,og når jeg fikk låne en kompis sin så ble det vi kjøpte den. Så den falt med andre ord i smak:-)

iPaal
26/02/12, 21:13
Jeg har en s60 2.0t som kjører bsr steg 2 har da byttet ekos anlegg og downpip :) gir vel rundt 225 hk eller noe sånt:) er merkbart bra drag, værtfall ved litt turtal. Hører også at turbo lader mer. Har ikke merket noe særlig problemer med girkasse eller clutch. Hvis du kjørere med hue går det nok bra :)

Hvis du har byttet downpipe i tillegg til eksos og chip fra BSR skal du i følge BSR ha 250 HK. 225 HK uten downpipe.

http://www.bsr-tuning.no/produkter/t1545/

Wardo
26/02/12, 21:32
Hvis du har byttet downpipe i tillegg til eksos og chip fra BSR skal du i følge BSR ha 250 HK. 225 HK uten downpipe.

http://www.bsr-tuning.no/produkter/t1545/
Ja det er det nettsiden dems sier men trur nok ikke det 250 hk;) er nok mellom 225-250hk snakket litt med Aarnes om det å han mente man måtte bytte turbo for å få noe særlig mer enn 225hk. Det går bra men ikke 250hk bra

Vatnehol
26/02/12, 22:56
Hei,og takk for svar:-)

Heter kassa i min bil m56? Er helt blank på Volvo foreløpig,da jeg har hatt Mercedes i "alle" år.
Har i grunn sikla på V70 ganske lenge,og når jeg fikk låne en kompis sin så ble det vi kjøpte den. Så den falt med andre ord i smak:-)

har du manuell så heter den m56 ja, kjempe god kasse :) leste noen udokumenterte spec på den tåler 520nm på de amerikanske forumene. www.swedespeed.com , www.svxc.se er også ett forum du burde følge med på :)