PDA

Vis full versjon : 850 t5 som stopper i fart ..???



jørgen
24/02/12, 19:19
Hei

Har en 850 t5 97 mod, som har begynt og stoppe i fart....jeg kjører helt vanlig (eller ikke vanlig) så stopper motoren...ikke noe forvarsel eller no. Den kan starte med en gang etterpå, eller kan vere litt kranglette. Dette kan skje opptil flere ganger på en km, eller ikke skje opptil flere mil...
Har bytta en hau med deler, men ikke noe som har biti på..

Ønsker iherdige forslag..

René Fredriksen
24/02/12, 22:07
Ville prøvd og byttet bensinpumpe relét om du ikke allerede har gjort det, eventuelt kan det være svinghjulsensoren som begynner og tulle littegrann, test relét først:)

Lykke til

Folkvord
25/02/12, 01:43
er 2 bensinpumpe rele på noen;-)

jørgen
25/02/12, 09:36
det er bytta bensinpumpe, bensinpumoerelee...men hvor sitter det andre reelet hen .??? Veivakselføler er bytta, svinghjulsfler er byttta, samt en temp føler...

Jan
25/02/12, 10:02
Jeg har noe som ligner. Har byttet svinghjulssensoren.
På min begynner releet å "klapre" før det detter ut.
Som nødhjelp har jeg lagt ut en lysdiode fra releet slik at jeg kan se når det detter ut.
Ledning fra baklyst via brytet til bensinpumpa - når bensinpumpereleet detter ut så må en være litt rask å legge inn "nødstrømmen".
På min virker det temperaturavhengi, problem når det er kaldt med -6 i fjor og +4 i år.

Motorstyringen sender pulser til bensinpumpereleet, er pulsene der eller ikke gode nok ?
Har bensinpumpereleet en alderssvakhet ?
Hvilke sensorer før motorstyringen påvirker dette pulssignalet ?

Folkvord
25/02/12, 12:58
det er bytta bensinpumpe, bensinpumoerelee...men hvor sitter det andre reelet hen .??? Veivakselføler er bytta, svinghjulsfler er byttta, samt en temp føler...

nå vett ikke eg keffor eit du har sjiftet:P men dar skal ver eit under lokket til sikringsboksen, som hetter 103 om eg ikke husker feil elle så er det 108?? uannsett det er enten rosa eller grønt så du ser fort hvilket det er;-)
det andre liger fremme med radiatoren, tenk deg du står framføre bilen og rett oppføre radiatoren så ligger relet til kjølevifta og alt det, der skal det lige eit grått eit som er festet i plata som er rett oppføre radiatoren, husker ikke nr på det relet;-)

jørgen
26/02/12, 12:17
Okey .....da skal jeg ta en titt på det andre releet, rart det sitter i front.