PDA

Vis full versjon : "Krem" under oljepåfyllingslokket



coche
22/02/12, 15:26
Dette er vel klassisk tegn på at det er noe vann evnt kondens i oljen. I ekspansjonstanken var det nesten på minimun. Har ikke sjekket den på en stund så vet ikke hvor fort det har sunket. Var ikke grå olje på peilepinnen. Skal det ikke være det hvis det er frostvæske i oljen? Bilen har brukt mye olje i det siste. Kjører nesten alltid minimum 1,5 mil så bilen oppnår stort sett driftstemperatur. Vet ikke om jeg skal ta sjansen på å kjøre litt til for å se om vannet i ekspansjonstanken forsvinner. Hva tror dere? Er det risiko? Bør jeg la bilen stå og heller få fikset det fortest mulig?
Kan det være andre årsaker enn gåen toppakning? Motoren har ikke kokt så tror ikke toppen skal være skadet.

Mr. Crepsley
22/02/12, 16:14
Skal vel ligge flere tråder rundt omkring som omhandler samme tema, der de har konkludert med at det skyldes som oftest småkjøring. Det er rett og slett bare kondens, og er ufarlig i seg selv. Ta en skikkelig langtur, om du er usikker på kjølevannet, kan du jo stoppe av og til å sjekke nivået, men med mindre bilen din ryker, går dårligere, har trykk i kjølesystem eller hvit olje, ville jeg ikke vært nervøs.