PDA

Vis full versjon : "Feil på bilens el-system". Chippa b230FK



inzider
21/02/12, 23:22
Jeg chippa FK'n min for et par dager siden, og nå istad etter litt kjøring, så kom varsellampa som ifølge vedlikeholdsboka betyr "feil på bilens elektronikk system.... .... Feil oppdaget på sensorer for tenning og innsprøytningssystem". Bilen oppførte seg fortsatt helt normalt, med unntak av en summelyd som kommer ifra motorrommet, ca området der wastegate/turbo ligger.

Om det har noe å si, så kjører bilen på 0,9 Bar med pyseventil, 95 oktan.

Takk på forhånd!

inzider
25/02/12, 13:42
bump..

Christian
25/02/12, 13:44
Hvilken årsmodell er det? Les ut feilkoder.
Den lampa betyr at det ligger en feil lagret i motorstyringen.

arvid94
26/02/12, 16:29
Prøv å bare slett feilkoden, og hvis den ikke kommer opp igjen så er det vel greit.. hjernen har registrert en feilkode, og det kan bare ha vært noe som har skjedd som ikke er der lenger :)

inzider
27/02/12, 18:44
Takker for svar :P da får jeg vel slette feilkoden, og forhåpentlig kommer den ikke opp på nytt :P Hvordan sletter man feilkoden? Må vel ha et eller annet avlesningsapparat apparat å koble til ?

arvid94
27/02/12, 19:05
Takker for svar :P da får jeg vel slette feilkoden, og forhåpentlig kommer den ikke opp på nytt :P Hvordan sletter man feilkoden? Må vel ha et eller annet avlesningsapparat apparat å koble til ?

Ja, du må ha avlesningsapparat og koble til å lese ut feilkoden, og slette den. Også er det bare å håpe på at den ikke kommer opp igjen :)