PDA

Vis full versjon : Verifiserte brukere



larsa-std
07/04/10, 16:04
Ser at de på V70R forumet nå tar følgende grep for å sørge for at brukerene er hvem de sier de er. Kan det kanskje være en løsning her også??


Verified Member status
----------------------

We recently announced the Verified Member level... this is to improve the security of members in the Buy/Sell/Trade marketplace area of V70R.com ; one of our most popular site features. By making the Verified Member payment via PayPal or any credit card, you validate your identity and will be able to post in the Marketplace forums.

*THIS IS REFUNDED AFTER THIRTY DAYS!* The idea is to validate your identity by associating it with a secure credit card payment.

See details here:
http://www.v70r.com/forums/index.php?showtopic=23629

We encourage all members who are not yet benefactors or Verified to do so today...

Finally a big thanks to everyone who has made donations recently - it is what makes this major site upgrade at V70R.com possible!

Cheers,

Rob

ChrML
07/04/10, 16:19
Meget lurt! Jeg støtter den, er jo en fin måte å bekrefte at brukeren er den han er. Dette kan jo også knyttes mot medlemsavgiften som betales for å bli VCCN medlem.

gaupe
07/04/10, 16:29
paypal er nok meir utbreidd i USA enn det er her heime, så er ikkje overbevist om at dette hadde fungert like bra for oss.

Mr. Crepsley
07/04/10, 17:53
Og jeg vil tro at forumet blir stilt ansvarlig dersom en handel da går til h*******?

jonass
07/04/10, 18:26
Er vel akkurat det som kan skje da ja. Men må da være bedre og droppe karakterpoeng, og heller ha en feedback heller, som kun kan gis etter man har kjøpt en vare eller slikt.

larsa-std
07/04/10, 21:22
paypal er nok meir utbreidd i USA enn det er her heime, så er ikkje overbevist om at dette hadde fungert like bra for oss.

Trenger ikke egen PayPal konto for å gjøre dette da, går fint med vanlig VISA/MasterCard. Han nevner det i den tråden han lenker til også:
http://www.v70r.com/forums/index.php?showtopic=23629

larsa-std
07/04/10, 21:25
Og jeg vil tro at forumet blir stilt ansvarlig dersom en handel da går til h*******?

Stille forumet til ansvars?? Med denne løsningen får man verifisert hvem som faktisk er bak kontoene, de har valgt å gi en "custom tittel" slik at det er synlige for andre at de har en verifisert konto. Karakterpoeng og omtaler er nok lettere å fake enn en ekte identitet.

Selvfølgelig en frivillig greie, men for å få lov å selge der har jeg oppfattet det slik at du må ha bekreftet identiteten din på den måten.

larsa-std
07/04/10, 21:28
Litt mer om hvordan de praktisk løser det hos v70r.com

New Verified Member User Group

We have created a new Verified Member group. To become a Verified Member, you need to make a $4.99 donation from our Donation system using a valid credit card or Paypal account. The Verified Member payment will be refunded to you 30 days after!

Benefits of being a Verified Member?

* Signals that you have validated your identity using a valid credit card
* Allows you to post to the Marketplace (Buy/Sell/Trade) forum



Why is this being put in place?

As V70R.com grows and the markplace becomes one of the more popular areas to buy, sell, and trade merchandise, it has also attracted the attention of the occasional spammer, scammer or other less than desirable type. By providing a Verified Member status, we are offering an additional level of assurance for all parties involved.

Does Verified Member status guarantee a member is reliable?

No - there are no guarantees in life, of course. That said, it is a sign that a member has vetted their identity beyond simply providing a working email address.

Do other members have access to my personal information (real name, address, credit card info)

Absolutely not. The transactions are all done using the Paypal secure website, and V70R.com will never reveal your identity to another member - except under court order, of course!


What if I don't have a credit card or Paypal account?

Send me a private message and we will look into other methods of validating your identity - this may take a bit longer.

I'm already a donating benefactor, do I need to become a verified member?

Of course not - you've already validated your identity when you made your benefactor donation.

How do I become a Verified Member?

Visit our donations subscriptions page.

Cheers,

Rob

Mr. Crepsley
07/04/10, 22:17
Man får verifisert at Ola Norman faktisk er Ola Norman ja, ikke noe mer enn det sånn jeg forstår det?

Sånn jeg forstår det, så går forumet god for en person som har gjort dette. Så om en av de som faktisk har verifisert sin bruker, ender opp som svindler, så blir forumet stilt til ansvar.

Eller er poenget at du får vite hvem kjøper/selger er, og kan da med sikkerhet stille han til ansvar om noe skulle hende?

Daruu
07/04/10, 22:30
Poenget(noe av det ihvertfall) er vel at man da kan hindre folk som han storsvindleren å komme tilbake, ettersom han (sannsyneligvis) ikke har flere identiteter og bankkort å registrere seg med.

roarrr
08/04/10, 07:31
Jeg forstår godt tankegangen her, og ideen er faktisk ikke så dum. Men her inne som alle andre steder, så gjelder det å bruke sunn fornuft (noe jeg fikk lære ifjor)
Alle kan bli svindlet, men om en kikker litt på brukeren, så gjelder det å være obs på om han er nyregistrert, gjerne kreve litt mer dokumentasjon om hvem han er, men kanskje viktigst, om andre medlemmer kjenner til han, og kan anbefale brukeren som en OK person.
Der gikk jo jeg fem på tidligere, men det skal være oppgjør om den saken ganske snart, telefon-vitneavhør om Bernt fra Bergens området.
Bruk sunn fornuft, men risikoen er der uansett, en kan få gråstein i oppkravspakker, og betaler man på forhånd, så kan selger dunste vekk.
Angående Bernt, så er det underlig at ikke noen i Bergens området ikke har stilt han til veggs, og fått han til å snu på skillingen, og bli et bedre menneske.

hgnubel
08/04/10, 14:24
Angående Bernt, så er det underlig at ikke noen i Bergens området ikke har stilt han til veggs, og fått han til å snu på skillingen, og bli et bedre menneske.

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg tenkte jo at jeg var heldig som bodde så nært at jeg kunne handle ansikt til ansikt (og slippe frakt) da han annonserte for noe deler på VF i fjor.

Men siden det var "vanskelig å beskrive hvor han bodde" og vi heller skulle møtes på en bensinstasjon i nærheten der han naturligvis aldri dukket opp så ble det heller ingen handel. Så siden jeg, og kanskje andre lokale her er i samme situasjon så har han bare vært til irritasjon og ikke direkte økonomisk tap. Da mangler vi dessverre litt motivasjon for å hente frem balltre og tommelskruene... :(

Lightyear
25/04/10, 00:15
Syns dette kunne vært praktisk, men det kan jo bli veldig mye å administrere her også?
Har ikke noe imot å bekrefte identiteten min ovenfor klubben så lenge informasjonen ikke publiseres fritt videre.
Men medlemsnr er jo forsåvidt en indikasjon vi allerede har på plass, de færreste småsvindlere gidder betale til en klubb før de legger ut annonser.

A