PDA

Vis full versjon : Noen som har erfaring med Lesjöfors og nivomat



tyggern
07/04/10, 12:31
Som topic sier.

Er det noen som har testet senkesettet til V70N med automatisk nivåregulering?
Er jo anderledes bakfjær til det settet, samt at det følger med en braket for ombygging av feste til demperen for å få endret høyden.

Lurer på å kjøpe dette settet for å bytte på min V70N, og vil gjerne beholde nivåreguleringen.

Nick V70N
07/04/10, 13:34
Interesert i samme spørsmål, men lurer på fjærer fra H&R. Synes i utgangspunktet at Lesjöfors blir for dyre.
Tyggern, om du vet om noen som leverer Lesjöfors til gode priser så får du si fra! ;)
Har stilt samme spørsmål på andre forum uten noen respons angående erfaring. Litt rart om ingen har erfaring med å senke bil med nivåregulering... :confused:

tyggern
07/04/10, 13:39
Beste pris så langt med brakketer for flytting av fester til nivomat. 2750,- NOK

http://www.samsteffansson.se/products/images/Volvo/95087211.jpg

Nick V70N
07/04/10, 17:41
2750? Det var ikke så værst! Hvor har du fått den prisen?

tyggern
07/04/10, 18:46
BCB har også har Samsteffanson.
Pedersensracing er litt dyrere men har han også...

Nick V70N
08/04/10, 19:00
Har du fått bekreftet av BCB og SAM at det er Lesjöfors? Jeg kunne ikke se av deres websider hvilken produsent det var på fjærene.:confused:
Hos Pedersen Racing har de Lesjöfors, men i følge tabellen http://www.pedersens-racing.no/bil/Lesjofors/ er det ikke TÜV-papirer på fjærene for nivåregulering.

tyggern
08/04/10, 19:38
Det er Tüv papirer på det settet, er bare siden til pedersens som ikke er oppdatert.Lesjö liste for volvo (http://automotive.lesjoforsab.com/automotive/eng/default_eng.aspx?p=catalog&s=javacat)


Om settet til samsteffanson er lesjö er jeg ikke 100% sikker på.

mathisen
11/04/10, 08:52
Er det noen som har senket bilen med Lesjöfors? Noen senkesett blir jo bilen lavere bak

JørnR
12/04/10, 19:17
min V70n er senket med nivåsenkesettet fra h&r som de har på bcb, stått på i 15ttusen kilometer nå kjempe førnøyd fin høyde(kan se i min prosjekt tråd)
eneste abre er at forfjæra er litt kort så anbefaler å bytte støtdempere foran, min ble litt rar å kjøre med orginal demperen mye opp å ned på fronten skal montere noen nye nå:D

gaupe
12/04/10, 23:05
Kan aldri tru at det vert noko god kombinasjon med senkefjører og nivomat. Sidan nivomaten har ein del av fjørfunksjonen. Då må du ha ei fjør som er tilpassa dette, samt ha ein kortare nivomat.

tyggern
13/04/10, 07:11
Kan aldri tru at det vert noko god kombinasjon med senkefjører og nivomat. Sidan nivomaten har ein del av fjørfunksjonen. Då må du ha ei fjør som er tilpassa dette, samt ha ein kortare nivomat.

Det er egene fjører til nivomat settet, de er produsert på en annen måte.
Nivomat demperen vil jo ikke merke noe spessielt til dette siden festet i enden da "flyttes" like mye som du senker. Altså vil den jo "teoretisk" jobbe på samme sted.....

Men om det virker bra i virkligheten er det som er spennende, om fjørspenn osv er bruktbart til normal bruk. Har veldig lyst til å prøve, de påstår jo selv at det skal være bra saker....
Funker det ikke er det bare å sette på de orginale igjen..

Men det virker jo ikke som det er noe utsrakt bruk på de settene.....

gaupe
13/04/10, 08:33
Om det er eit tilpassa sett, så burde ikkje det vere eit problem. Settet til AWD-bilane, som TME har, fungerar akkurat på denne måten. v70awd køyrer på dette.

FrodeT
22/04/10, 16:56
Om det er eit tilpassa sett, så burde ikkje det vere eit problem. Settet til AWD-bilane, som TME har, fungerar akkurat på denne måten. v70awd køyrer på dette.

Hvor får man kjøpt dette settet?