PDA

Vis full versjon : 94 850 - Problemer med sender til alarm/lås



Sjakalen
07/04/10, 10:32
Sliter med senderen til sentrallåsen på min far sin 1994 Volvo 850.

Ingen av senderen fungerer lenger og vi har byttet batteri. Hører det klikker/piper i de også så de sender i alle fall.

Sentrallås fungerer ved bruk av nøkkelen, men da går jo alarmen av og startsperra slår inn. Frustrerende. Sikringer er OK.

Programmering fungerte ikke ved 5 av og på osv med tenningen som det står i Vadis og ellers på nett.

Noen som vet hvor mottakeren til dette sitter? Skal lete etter denne i ettermiddag. Noen steder står det til høyre for instrumentpanelet og noen steder på innsiden av hanskerommet.

Sjakalen
08/04/10, 08:48
Ingenting funnet ved å ta ut hanskerommet og deksel under ratt. Går ledning fra releet til en svart liten sak som er festet i vinduet på venstre side. Kan dette være en mottager?

Alt ser så uoriginalt ut. Alarmlampa er festet i dekselet til høytaller på venstre side av dashbordet og ikke i midten ved vinduet som vel er vanlig.

Foreløpig tatt sikring nr. 6 ut så det går ann å kjøre med bilen. Dette stopper sentrallåsen og dermed alarm og startsperre.

Sturla
09/04/10, 20:04
Jeg har en 95-850 og der sitter også alarmlampen i dekslet til høytalleren på venstre side.Har også den lille svarte boksen i vinduet. og jeg har orginal papirene fra volvo på den alarmen. så den er ikke uorginal. Den heter Volvo Guard Alarm II

Sjakalen
11/04/10, 17:25
Ok takk for svar. Regner med den lille svarte mottageren er gåen, men det får Bilia prøve å finne ut av når de har tid til bilen.