PDA

Vis full versjon : B21ET - Trenger litt hjelp



Datman
20/02/12, 19:06
Heisann, jeg har en B21ET motor jeg steller litt på om dagen. Er det noen som vet hvor jeg finner manualer el. til denne motoren?
Innsprøytningen her har sett sine bedre dager, og jeg skjønner ikke helt hvordan den fungerer.

En annen ting jeg lurte litt på er å bygge om til forgasserturbo. Kan jeg da bruke mekanisk bensinpumpe fra B21A ? Og forgasseren er en Zenith 175CD, kan denne brukes sammen med originalt innsug til B21A ?

Kom gjerne med forslag, eller om noen har komplett innsprut som passer denne motoren å selge?

Takker for hjelp! :D

Voolvoo
20/02/12, 20:14
Får tak i mye lesning om innsprutet ditt her- www.k-jet.org

Eventuelt gjør som meg og sett på forgasser fra en AT motor (altså trykktett)
Bruk den elektroniske pumpa du har
sett på malpassi bensinregulator

Batland her på forumet er eksperten på gasser turbo ;)


Er mye jobb etter min mening. min er enda ikke helt oppe å gå, men kan si at den går noe jævlig :P

Batland
20/02/12, 20:29
Noe info her: http://forum.vccn.no/showthread.php?28186-b21ft-mulig-bygge-om-til-AT&highlight=b21ft

Datman
08/03/12, 12:09
Jeg har desverre ikke eletrisk pumpe til denne, men kan man bruke mekanisk pumpe bare for å starte motoren? eller er det ikke samme mekanisme inni som til en original A motor?

Batland
08/03/12, 12:16
Jeg har desverre ikke eletrisk pumpe til denne,
men kan man bruke mekanisk pumpe bare for å starte motoren?
eller er det ikke samme mekanisme inni som til en original A motor?
Det er synd for deg.
Til oppstart funker mekanisk pumpe og du klarer også å flytte bilen "litt", men ikke stort mer.
Det er mye likt.

Voolvoo
08/03/12, 15:46
Tips: Hør på Batland ! ;)

Datman
08/03/12, 15:48
Var bare tenkt til oppstart av motor. Eletrisk pumpe skal selvfølgelig brukes når jeg får tak i! Takker for svar :)

Voolvoo
08/03/12, 15:50
bare å lese i tråden min som batland linka til tidligere her.. Står vel egentlig all infoen du trenger :)