PDA

Vis full versjon : B230et



Tantanturbo
20/02/12, 12:15
mye trykk i toppen. den der trykkslangen spytter av og til ut olje pga alt trykket. hva kan det være?

svimle
23/02/12, 14:34
veivhus ventilasjon kan være tett?

kimove
23/02/12, 14:40
Eller at du ikke bruker den slangen som skal gå fra veivhusventilasjonen og inn i luftfilterboksen pga åpen/kon filter? :p

Tantanturbo
27/02/12, 18:31
Den gikk inn i luftfilterboksen når jeg kjøpte den. men da ble luftfiltere tjukk av olje. pga slangen spytta olje. noen påstår slitne stempelringer. men da ville jeg hatt blårøyk. hvertfall etterhvert. har ikke det. kanskje ett slitt stempel? ikke vet jeg. men trykke skal jo ut en plass uansett. gjorde rein den ventilasjonsslangen med avfettning, og det kom ut en liten isbit. satser på at det er feilen;) snart oppstart igjen:)

kimove
27/02/12, 21:47
hvis du ikke har slangen inn på luftfilteret må du også fjærne en vakumslange og blinde uttakene som går i fra innsuget å inn på veivhusventilasjonen, hvis ikke så får du trykk i veivhuset. Jeg måtte hvert fall gjøre dette på min.

Tantanturbo
01/03/12, 21:38
Sikkert et dumt spm. men er det fordi luftfilteret(eller inni selve boksen) lager vakum i tillegg til at veivhusvent trykker ut lufta? Det er i tillegg et ganske grovt hull i luftfilterboksen.

R.G
01/03/12, 21:58
ja, jo bedre sug i veivhusventslange, jo bedre er det. da slepper motor å trøkke ut all lufta som blir skapt i blokka.

grunn til att det går inn i luftfilterboks/inn før turbo org er pga det skaper ett lite sug.

men siden det var sånn org på din bil, og filterboks fylte seg med olje, så er det nok av den grunn att du har slitte stempelringer evt. og slitte stempelringer så trenger det ikke ryke blått pga komptrykket går ned i bånddel noe som fører til olja blir trykt ut veivhusvent

kimove
02/03/12, 08:23
Sikkert et dumt spm. men er det fordi luftfilteret(eller inni selve boksen) lager vakum i tillegg til at veivhusvent trykker ut lufta? Det er i tillegg et ganske grovt hull i luftfilterboksen.

Stemmer ganske bra det :)

Det som også er noe å tenke på så står det i serviceskjemaene på autodata til bilene med disse motorene at flammefella skal byttes ut på hver 20000km og dette tviler jeg på har blitt utført. På min var flammefella så tett at den hadde begynt å blåse tetningsringer.

Tantanturbo
02/03/12, 17:39
Hvor sitter flammefella?

kimove
02/03/12, 17:47
Flammefella er en svart plastboks som står under innsuget og er skruet fast i blokka med to skruer :)

Tantanturbo
02/03/12, 18:19
Fy så kjipt da. har gjort reint veivhusvent. og da regner jeg med den flammefella ble rein også. Saken er den. Denne motorn er det en tulling som har rota med. Var verksted regning på 28 tusen når jeg kjøpte bilen:P nyoverhalt topp, og ny turbo. med et helt siiiinsykt ledningsnett. hull i luftfilterboksen tipper jeg var for at han skulle få mere luft med kon filter sikkert? stempelringene er vel mest sannsynlig gåen da. bare å kjøpe b230fk blokk med lh.2.4. sette på 531 toppen og turboen fra et'n. må jo bli bra?:)